۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85166285
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی بخشی عمومی است

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85166285
پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی بخشی عمومی است

خمین - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان خمین گفت: پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی بخشی عمومی از سوی تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، حسن انصاری روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی سلامت، زنان و خانواده شهرستان خمین، افزود: سند کنترل خشونت به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم اعلام مشکل در اجرای این سند از سوی دستگاه‌های اجرایی، اجرایی نشدن سند نتیجه کوتاهی نهادهای متولی است.

انصاری تاکید کرد: با دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه با بهزیستی خمین همکاری نکنند برخورد جدی خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان خمین ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی زمان بر است و نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت دارد.

وی با تاکید بر اعلام آمار افراد متوفی که در مناطق روستایی دفن می شوند، اظهار کرد: خمین از شهرستان‌های موفق در زمینه ثبت متوفیان است و اقدامات خوبی در مناطق روستایی برای محصورسازی آرامستان‌ها انجام شده است.

رییس بهزیستی خمین نیز در این نشست گفت: در آسیب‌های اجتماعی تمام دستگاه‌های اجرایی دغدغه‌مند هستند اما در زمان اقدامات عملیاتی این دستگاه‌ها کنار می‌کشند.

جواد حمزه لو ادامه داد: سرریز تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان فقط به سمت اداره بهزیستی است.

مسئول اورژانس اجتماعی خمین نیز در این کارگروه گفت: آموزش تاب‌آوری، پیشگیری از خودکشی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد کودکان برای زنان سرپرست خانواده در دستور کار اورژانس اجتماعی این شهرستان است.

سمیه ناصری زاده افزود: ۹۰ درصد از خشونت‌ها ریشه در اعتیاد به مواد مخدر دارد و تمرکز اورژانس اجتماعی شهرستان بر پیشگیری از اعتیاد و تاب‌آوری هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: جلسات مشاوره برای افراد درگیر در اختلافات خانوادگی از سوی اورژانس اجتماعی شهرستان برگزار و بیماران اعصاب و روان به مراکز درمانی ارجاع شدند.

ناصری زاده، توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی با حمایت‌های مادی و پرداخت تسهیلات و سبدهای معیشتی را از دیگر اقدامت برای کاهش خشونت و حمایت از افراد در معرض آسیب خشونت در خمین عنوان کرد.

مسئول اورژانس اجتماعی خمین با هشدار در زمینه افکار و اقدام به خودکشی در این شهرستان گفت: بیشترین آمار خودکشی‌ها بین دختران در سنین ۱۴ و ۱۵ ساله است که از رابطه با جنس مخالف دچار آسیب شدند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha