۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 85166084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین و توزیع ۱۱ هزار تن کالای اساسی در استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با تمهیدات اندیشیده شده سال گذشته ۱۱ هزار تن کالای اساسی در این استان تامین و توزیع شده که این میزان نسبت به ۱۴۰۰ معادل ۵۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوذر منفرد روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: کالاهای توزیع شده شامل چهار هزار و ۸۰۰ تن برنج، ۲هزار و ۴۲۳ تن شکر، سه هزا رو ۹۲۰ تن مرغ منجمد، ۶۵۸ تن گوشت قرمز بوده است.

وی افزود: در سالجاری نیز تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ و ۸۰۰ تن برنج در ایام ماه مبارک رمضان و عیدهای قربان و غدیر توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تلاش شده با اولویت دستگاه‌های خدمت رسان از جمله کمیته امداد و مراکز عمومی و در بخش اعیاد و مراسم‌های مذهبی نیز با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد غدیر، ستاد بازسازی عتبات عالیات در برگزاری مراسم مذهبی همکاری و مشارکت صورت گیرد.

منفرد با اشاره به اینکه وضعیت قیمت کالاهای اساسی و تأمین نهاده‌های کشاورزی باعث تولید و تأمین نشدن جوجه یک‌روزه در اسفند ماه شد، افزود: طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای حل و فصل مشکلات و رفع آثار تحریم‌های ظالمانه در تأمین نهاده‌های دامی و انتقال ارز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در زمان حاضر حدود پنج میلیون تن کالا و نهاده‌ دامی تأمین و در گمرکات و بنادر کشور آماده ورود و توزیع و تولید مرغ به اندازه نیاز کشور است.

تامین و توزیع ۱۱ هزار تن کالای اساسی در استان بوشهر

وی افزود: طی خرداد ماه قریب ۲۰ میلیون تن تخم مرغ نطفه‌دار خریداری و وارد کشور شده و به همین مقدار طی یک‌ماه آینده وارد می‌شود و به این صورت مشکلات تأمین و عرضه جوجه به سرعت در حال برطرف شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با ورود این اقلام به طور قطع تولید مازاد بر مصرف نیز خواهیم داشت که افزون بر رفع نیاز مصارف ماه‌های محرم و صفر، فرصت برای ارتقا و افزایش ذخایر استراتژیک کشوری نیز فراهم می‌شود.

منفرد با اشاره به اقدامات کنترلی و نظارتی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: این سازمان با امکانات و نیروی انسانی محدود خود با تلاش مستمر و نظارت در بخش‌های آرد و نان، بازار میوه، مرغ و گوشت، نهاده‌های کشاورزی و دامی و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی فعالیت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در همین ارتباط طی ۷۵ روز گذشته تعداد یک هزار و ۵۹۱ بازرسی، ۲۹۷ تخلف به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۹۳ پرونده در دست بررسی و اقدام و ۲۰۴ پرونده منجر به صدور حکم، تعداد ۱۳ نصب بنر و هفت پلمب محل کسب از جمله اقدامات بازدارنده و کنترلی این سازمان بوده است.

منفر یادآور شد: از مردم بعنوان صاحب حق و ناظرین اصلی انتظار کمک و همراهی و معرفی فروشگاه‌های متخلف به سامانه ۱۲۴ را داریم.

تامین و توزیع ۱۱ هزار تن کالای اساسی در استان بوشهر

سامانه کیو آر گامی برای تولید محصول سالم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت تولید محصول سالم، این وزارتخانه اقدام به طراحی سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سماک) برای دریافت کد محصول سالم کیو آر( Qr) کرده و در همین ارتباط ثبت‌نام بهره‌برداران در این سامانه ضروری است.

منفرد افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماک، ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک در سامانه پس از بارگذاری مستندات اطلاعات متقاضی به سامانه سانکا برای مشخص کردن مسئول فنی و کیلینیک مربوطه ارجاع داده می‌شود.

به گفته منفرد تلاش می‌شود از طریق کد کیو آر تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت زیر نظر مسئول فنی قرار گیرد و همه روش‌ها و مواد مصرفی در سامانه ثبت شود و در آخر موقع برداشت برای دریافت کد QR به سامانه سماک ارجاع می‌شوند.

وی وظیفه رسانه‌ها را از نظر نظارتی مهم دانست و گفت: به طور حتم اگر حضور رسانه‌ها نبود ما در کار خود موفق نبودیم.

تامین و توزیع ۱۱ هزار تن کالای اساسی در استان بوشهر

تامین و توزیع ۱۱ هزار تن کالای اساسی در استان بوشهر

تامین و توزیع ۱۱ هزار تن کالای اساسی در استان بوشهر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha