دولت سیزدهم نسبت به انجام تعهدات در طرح جهش تولید مسکن مصمم است

ساری - ایرنا - فرماندار مرکز مازندران گفت که دولت مردمی سیزدهم نسبت به انجام کامل تعهدات در طرح جهش تولید مسکن مصمم است و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت شامگاه دوشنبه در جلسه طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن و بازآفرینی شهری، پیگیری مجدانه دولت مردمی سیزدهم در جهت تحقق برنامه اجرایی طرح جهش ملی مسکن را یک ماموریت ضروری و همه جانبه دانست و افزود: رویکرد اصلی دولت سیزدهم خانه دار شدن مردم و رفع مشکلات زیربنایی در این بخش است‌.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح جهش ملی مسکن با احداث ۴۸۶ واحد مسکونی در محل سایت گله دون با حضور استاندار مازندران در آینده بسیار نزدیک خبرداد و اظهارکرد: در بخش مسکن روستایی تاکنون پرونده ۸۵۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل ارسال شد که از این تعداد، ۷۶۴ فقره پرونده برابر با بیش از ۹۰ درصد، منجر به انعقاد قراداد شده است.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به هماهنگی، همراهی و همگامی کامل دستگاه‌های اجرایی و بانکهای عامل در اجرای طرح جهش ملی تولید مسکن افزود: در بخش خودمالکی نیز در قالب طرح جهش تولید ملی مسکن و در قالب ۲۷۰ طرح، با ۲ هزار و ۴۷۱ نفر از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات، قراداد امضا شد.

وی، بازآفرینی شهری را یک موضوع بسیار مهم و حساس توصیف کرد و با عنوان اینکه در موضوع بازآفرینی شهری باید معضلات را چندوجهی دید، افزود: ایمنی، امنیت، هویت و کیفیت باید در نظام برنامه ریزی شهری مورد توحه بیش از پیش قرار گیرد.

نوبخت بیان کرد: در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری، شناسایی عرصه‌ها و اراضی مناسب در شهرها و بخش‌های ششگانه شهرستان ساری در روستاهای موزی باغ، شیرین بل، سیدمحله، ماهفروز محله و سمسکنده نیز انجام گرفته است و با جدیت پیگیر آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

میزان سهمیه در نظر گرفته شده همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران، ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی است‌.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha