۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85165904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریاست «ریاض سلامه» بر بانک مرکزی لبنان تمدید نمی‌شود

تهران-ایرنا- ریاست «ریاض سلامه» بر بانک مرکزی لبنان که در ماه جاری منقضی می‌شود، تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دفتر نخست‌وزیری لبنان روز دوشنبه اعلام کرد، مأموریت «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور که در ماه جاری منقضی می‌شود، تمدید نخواهد شد.

نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان گفت که تمدید دوره ریاست ریاض سلامه بر بانک مرکزی که تنها سه هفته تا پایان ریاستش باقی مانده است، در دستور کارش نیست.

وی با بیان اینکه خود هیچ فردی را برای جانشینی ریاض سلامه معرفی نخواهد کرد، تأکید کرد که هرگز از تمدید ریاست سلامه بر بانک مرکزی لبنان حمایت نخواهد کرد تا متهم نشود به اینکه با ابقای او منفعتی دارد.

به اعتقاد کارشناسان، عملکرد بانک مرکزی لبنان طی دوره ریاست ریاض سلامه نشان می دهد که وی به عنوان مرد شماره یک آمریکا در لبنان با سیاست‌گذاری‌های اشتباه نقش بزرگی در بحران مالی و اقتصادی این کشور دارد و با سیاست‌های غلط مالی و اقتصادی بانک مرکزی در ۳ دهه ریاست او، لبنان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

دستگاه‌های قضایی چند کشور اروپایی از جمله فرانسه و آلمان و سوئیس پرونده‌های فساد ریاض سلامه را در ابعاد مختلف باز نگه داشته و او را محکوم کرده‌اند. تنها در یکی از این پرونده‌های فساد مالی ریاض سلامه، او به همراه برادرش «رجا» متهم به اختلاس ۳۰۰ میلیون دلار از بانک مرکزی لبنان شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha