سالانه ۴۰۰ هزار پرونده روابط کار در هیات‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه ۴۰۰ هزار فقره پرونده اختلاف کارگر و کارفرما در هیات های حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین رعیتی فرد روز دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا همه دعاوی کارگران و کارفرمایان حل شود.

وی با بیان اینکه کارگران سرمایه جاودانه کشور هستند، افزود: کارگران در عصر انقلاب و همدوش با سایر مردم، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و اکنون نیز در سنگر اقتصادی، دِین خود را به انقلاب و نظام پرداخت کرده اند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استقلال و خودکفایی در بسیاری از عرصه های گوناگون به ویژه عرصه اقتصادی کشور، مرهون تلاش و زحمات کارگرانی است که برای کشور افتخار آفرینی می کنند.

وی بر پیگیری معیشت کارگران و توجه به پایداری اشتغال آنها، اصلاح برخی از مواد قانون کار از جمله هفت، ۱۰، ۲۴ و ۲۷ در برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس شورای اسلامی و تعیین دستمزد به صورت منطقه‌ای تاکید کرد.

رعیتی فرد، امنیت شغلی، مسکن و معیشت را از مشکلات اصلی جامعه کارگری برشمرد و افزود: تحریم ها، تورم و مشکلات اقتصادی این مشکلات را با چالش جدی روبرو کرده اما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: امروز تلاش، خلاقیت جوانان، کارگران و کارفرمایان اجازه نمی‌دهد چرخ کشور به هر دلیلی متوقف شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها در خراسان شمالی مناسب است افزود: رویکرد ما این است که زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش و به ۴۰ روز برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha