۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85165462
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: هفت هزار و ۱۷۶ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی در رشت کشف شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی بیان کرد: برخورد با قاچاق کالا به ویژه اقلام سلامت‌ محور خط قرمز مجموعه انتظامی است و پلیس با حضور فعال و هوشمندانه در سطح جامعه اجازه فعالیت به سودجویان این عرصه را نخواهد داد.

وی در ادامه به دریافت گزارشی در خصوص دپو تعداد زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق داخل یک واحد صنفی در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: پیگیری موضوع توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان انجام شد و در نهایت با تحقیقات و اقدامات نامحسوس صورت گرفته، صحت موضوع محرز و پلیس به آدرس این مکان اعزام شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان اضافه کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: در این رابطه متهم ۳۳ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و واحد صنفی وی نیز پلمب شد.

سردار ملکی در پایان اظهار کرد: مجموعه انتظامی در راستای تامین امنیت مردم و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

به دام افتادن سارقان ۱۴ تن چای فاسد در صومعه‌سرا

گزارش دیگری از این پایگاه به نقل از فرمانده انتظامی صومعه‌سرا حاکی از دستگیری سارقان ۱۴ تن چای فاسد در این شهرستان است که این افراد قصد انتقال، بسته‌بندی و فروش چای فاسد را در یکی از استان‌های همجوار داشتند.

سرهنگ امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از انبار دپوی چای فاسد در شهرستان صومعه‌سرا، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات نامحسوس، بررسی شیوه و شگرد سرقت‌ها و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، چهار متهم این پرونده‌ها را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه پلیس با هر نوع اقدامی که امنیت و سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند افزود: سارقان ۲۷، ۲۸، ۴۰ و ۵۲ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کشف ۲۸۰ هزار عدد داروی دامی قاچاق در رشت

همچنین طی گزارش دیگری، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۸۰ هزار عدد انواع داروی دامی قاچاق در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور است و اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

سرهنگ محمد خوش‌خلقت افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با تحقیقات میدانی و اقدامات صورت گرفته از وجود داروهای دامی قاچاق داخل انباری در یکی از محلات شهر رشت مطلع شده و به آدرس این مکان اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این مکان، ۲۸۰ هزار عدد انواع قرص و شربت خارجی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و در این رابطه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha