فرمانده سپاه محمد رسول (ص): طرح محله اسلامی با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: برنامه ها و طرح محلات اسلامی در کشور با ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسن حسن زاده روز دوشنبه در همایش و کارگاه تخصصی محلات اسلامی در استان ایلام، افزود: هم اکنون در تهران از یک هزار و ۱۰۰ محله برای ۷۰۰ محله برنامه محله اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: محله اسلامی ُاز سال ۹۶ شکل گرفت و اکنون به عنوان یک طرح جامعه ملی با مشارکت سازمان بسیج و با همکاری همه دستگاه ها و ادارات و بر مبنای مردم محوری محلات ادامه دارد.

سردار حسن زاده یادآور شد: چشم انداز ایجاد محلات اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری ترسیم و شکل گیری این محلات یکی از اهداف کلان و دغدغه های همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط شد.

وی با بیان اینکه در این طرح جغرافیای جامعه به محلات کوچک‌تر تقسیم شود، اضافه کرد: در طرح محلات اسلامی، افراد در خصوص موضوعات مختلف محله خود نقش آفرینی، تشریک مساعی و اثرگذاری خواهند داشت.

وی بیان کرد: در طرح محله محوری مشکلات، آسیب ها، ناهنجاری ها و خواسته های مردم محله توسط خود اهالی آن منطقه احصا و برای رفع آن توسط خود مردم یا مطالبه گری از مسئولان ارائه راه حل شود.

سردار حسن زاده افزود: باید در این طرح افراد تاثیرگذار محلات در قالب تشکیل شورا و کارگروه های مختلف مشکلات و خواسته های محلات خود از قبیل مشکلاتی چون اشتغال خانگی و خرد، ورزش محلات، فضای سبز و دیگر نیازهای محلات احصا و اولویت بندی شود و بنا بر تجربه آسیب های محلات دارای شورا کاهش یافته یا مدیریت شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول (ص): طرح محله اسلامی با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

وی عدالت محوری فعالیت ها، برنامه ها و تجهیزات یا زیرساخت ها را از مزایای طرح محله اسلامی برشمرد و گفت: مشکلات مردم، فضاهای ورزشی، مدارس، مراکز فرهنگی، شناسایی محرومان و نیازمندان محله، فضای سبز و بیماران نیازمند حمایت از جمله اهداف تعیین شده این طرح است.

به گفته فرمانده سپاه تهران بزرگ، طرح محلات اسلامی بر مبنای شاخصه هایی چون جمعیت، جغرافیای منطقه، خانوارهای ساکن در محلات، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج شکل گرفته است و شورا و کارگروه های محلات رابط بین مردم و مسئولان و پیگیر مطالبات آنها هستند.

وی تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جامعه فعال در برابر حوادث و رویدادها بی تفاوت، ساکن و راکد نیست و محور نگاه رهبری و امام راحل مردمی کردن طرح و برنامه ها است.

وی راز ماندگاری اربعین را مردمی بودن آن دانست و افزود: امسال و پارسال با حضور پرشور مردم عید غدیر خم باشکوه فراوان برگزار شد.

سردار حسن زاده ادامه داد: نقش آفرینی مردم محلات در شناسایی و تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج باید در انسجام محلات نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و مساجد از کارکرد فعالیت های صرفا مذهبی خارج شوند و در کنار مراسم های دینی و عبادی کارکردهای فرهنگی و اجتماعی نیز به محوریت فعالیت مساجد اضافه شود.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور روسای پایگاه های مقاومت بسیج استان ایلام برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha