وجود شعب پست‌بانک در روستاها گام بلندی در جهت عدالت اجتماعی است

اراک - ایرنا - نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود شعب پست بانک در نقاط روستایی و کم‌برخوردار گام بلندی در جهت توسعه این مناطق و در نهایت گسترش عدالت اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام«علیرضا سلیمی» روز دوشنبه در آیین افتتاح یکصد و سیزدهمین باجه بانکی پست بانک در روستای باقرآباد شهرستان محلات، افزود: پست بانک در مناطق روستایی کمتر توسعه‌یافته که سایر شعب بانکی از ارایه خدمات مالی شانه خالی می‌کنند، حضوری پُررنگ دارد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات نظام بانکی کشور، نبود شبکه توزیع عادلانه در جایگاه‌های مهم اقتصادی جامعه است و بیشتر بانک‌ها تمایل به حضور در بخش‌های پرتراکم دارند درحالیکه نقطه آغازین اقتصاد، روستا و مناطق روستایی است و باید به رونق این مناطق توجه بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پست بانک به عنوان یک شبکه گسترده بانکی، با شعار حامی تولید و اشتغال و پیشگام در عرصه دیجیتال در بحث اشتغال پایدار، سعی می‌کند منابع اقتصادی مناطق روستایی را جذب و به چرخه اقتصادی وارد کند تا در توسعه خود این مناطق نقش بیشتری داشته باشد.

وجود شعب پست‌بانک در روستاها گام بلندی در جهت عدالت اجتماعی است

مدیرشعب پست بانک استان مرکزی نیز در این آیین گفت: پست بانک در مناطق روستایی نقش مهمی در حمایت از تولید روستایی و جهت دهی آن در مسیر رونق و توسعه این مناطق دارد.

«حمید مصلحی» افزود: باجه بانکی باقرآباد در شهرستان محلات به عنوان بیستمین باجه بانکی روستایی در شهرهای جنوب استان مرکزی به جمعیت چهار هزار و ۵۰۰ نفری خدمات بانکی ارایه می‌کند.

وی بیان کرد: پست بانک در روستاها با توجه به فعالیت کاری، نقش موثری در پرداخت وام با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه مناطق روستایی برعهده دارد.

۱۱۳ باجه بانکی پست بانک به ۱۴۰ هزار نفر جمعیت روستایی در استان مرکزی خدمات در بخش‌های مختلف ارایه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha