۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85165244
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان و دانشجویان مستعد همدانی با محصولات فناورانه آشنا شدند

همدان-ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: ۵۳۰ دانش آموز و دانشجوی خلاق و مستعد استان در قالب ۱۳ تور فناوری از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه پارک علم و فناوری همدان در سه ماهه نخست سال جاری بازدید و با فعالیت های این مرکز آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، دکتر مجید کزازی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۳ تور فناوری ویژه دانش آموزان و دانشجویان به منظور آشنایی و ایجاد ارتباط موثر و هدفمند جامعه هدف با حوزه علم و فناوری، توانمندی های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری همدان برگزار شده است.

وی افزود: در این مدت دانش آموزان مدارس فروغ، علامه حلی ۲، فرزانگان شهرستان تویسرکان، فرزانگان ۲ ،حجه فروش، آموزش و پرورش شهرستان ملایر و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قم، دانشگاه زینب کبری، پژوهشگاه ثامن و دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد، دانشگاه بوعلی سینا و نظام مهندسی همدان با خدمات و فعالیت های پارک علم و فناوری همدان آشنا و از نزدیک از محصولات فناورانه پارک علم و فناوری همدان بازدید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: دانش آموزان و دانشجویان پس از شناخت فعالیت های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد،‌ با واژه های نوآوری‌، فناوری، ‌خلاقیت و ‌ابتکار، اختراع و سایر موضوعات مربوطه آشنا شدند و فرآیند ایده پردازی و روند آغاز فناوری تا بلوغ برای آنها تشریح شد.

کزازی اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی، افزایش رقابت پذیری واحدهای فناور و تجاری سازی نتایج تحقیقات، انتقال و جذب دانش از موارد دیگری بود که با دانشجویان مطرح و به تشریح آنها پرداخته شد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان اظهار داشت: ایجاد فضای اداری و کارگاهی یکی از دغدغه های اصلی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان همدان است.

کزازی گفت:‌ فاز اول ساختمان پارک علم و فناوری همدان به میزان ۶ هزار مترمربع مساحت دارد که از این میزان ۵۰۰ مترمربع آن در اختیار بخش ستادی و اداری و پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع آن در اختیار واحدهای فناور است.

از تعداد ۷۲ شرکت دانش بنیان فعال در استان همدان ۴۰ شرکت در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند و نیز از تعداد ۳۴۰ واحد فناور پذیرش شده در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری استان همدان ۱۸۰ واحد فناور در مرکز رشد همدان استقرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha