کاهش تلفات جاده‌‎ای و کنترل ترافیک ۲ اولویت راهبردی پلیس مازندران است

ساری - ایرنا - فرمانده انتظامی مازندران گفت: کاهش تلفات جاده ای و کنترل ترافیک ۲ اولویت راهبردی این نیرو در استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی یکشنبه شب در نشست شورای ترافیک استان مازندران افزود: شورای راهبری تصادفات استان در حال پیگیری این دو موضوع است تا از همه ظرفیت ‌های استان و حتی برون استانی برای کاهش تصادفات جاده ای و ترافیک استفاده کند.

وی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ها و کنترل ترافیک، برنامه کوتاه مدت یک ساله، میان مدت سه ساله و بلندمدت پنج ساله طراحی و تدوین شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان استانی و دریافت ایده و برنامه‌های آنان از جمله راهبردهای مورد استفاده است تا بتوانیم در سطح کشور یک الگوی موفق در قالب خلاقیت‌ها برای کاهش تصادف‌ها و تلفات ایجاد کنیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان مازندران، گفت: بر اساس آمارها ۵۰ درصد تلفات در محورهای درون شهری متعلق به عابران پیاده است که دستگاه‌های متولی برای کاهش آن باید برخی اقدام‌ها از جمله مکانیزه کردن پل‌های عابر، اصلاح هندسی معابر و خط کشی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

کاهش تلفات جاده‌‎ای و کنترل ترافیک ۲ اولویت راهبردی پلیس مازندران است

وی با بیان اینکه محورهای پرتردد و پرتصادف برون شهری استان مازندران نیز شناسایی و اولویت‌بندی شده است، افزود: دستگاه‌های متولی جاده‌های برون شهری نیز باید اقدام‌های مناسب برای کاهش تصادف‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز را به صورت جدی پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: عملکرد دستگاه ‌های اجرایی در کاهش تصادفات و کاهش ترافیک ماهانه رصد می‌شود و دستگاه های مربوطه اقداماتی که در این خصوص انجام داده اند را گزارش خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha