نخستین پرواز بازگشت حاجیان خراسانی وارد مشهد شد+فیلم

مشهد- ایرنا- هواپیمای نخستین پرواز بازگشت حاجیان استانهای خراسان رضوی و شمالی در فرودگاه مشهد به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا این پرواز از مبدا جده با ٢٣٢ مسافر حدود ساعت ١٧:١٠ امروز وارد فرودگاه مشهد شد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی در حاشیه ورود حاجیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات بازگشت حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز ۱۸ تیرماه آغاز شده است.

محمود امانی افزود: حاجیان با برنامه فشرده و طی مدت ۱۰ روز به وسیله پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از طریق فرودگاه مشهد بازخواهند گشت.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران سرزمین وحی در این فرودگاه اندیشیده شده است تا در کمترین زمان ممکن فرایند ترخیص آنها انجام شود.

به گزارش ایرنا نخستین پرواز طبق زمان برنامه‌ای قرار بود ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه مشهد شود اما با تاخیر و در ساعت ۱۷و ۱۰ دقیقه به زمین نشست.

در عملیات رفت، ۱۱ هزار و ۴۷۱ زائر خانه خدا در قالب ۴۹ پرواز از ١٣ تا ۲۵ خرداد از فرودگاه مشهد به مدینه و جده اعزام شدند.

فرودگاه مشهد پس از فرودگاه امام تهران بیشترین سهم در اعزام حاجیان را به سرزمین وحی داشته است.

به گزارش ایرنا، زائران حج تمتع امسال در قالب ۷۵ کاروان زیارتی شامل ۶۶ کاروان از استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۴۵ زائر و ۹ کاروان از استان خراسان شمالی با هزار و ۲۹۷ زائر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام شدند که از این تعداد ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان های مدینه بعد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha