اسلامی: نگران بازی‌های تدارکاتی هستیم/ شرایط تیم زیر ۱۶ سال بسکتبال برای ما مبهم است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال کمتر از ۱۶ سال ایران با اشاره به حضور این تیم در مرحله نهایی قهرمانی آسیا تاکید کرد: با توجه به عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی وضعیت تیم برای ما مبهم است و قبل از حضور در این رقابت‌ها باید با حضور در چند تورنمنت،‌ نقاط ضعف و قوت خود را محک جدی بزنیم.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به لغو مسابقات غرب آسیا در اردن و صعود تیم بسکتبال کمتر از ۱۶ سال ایران به مرحله نهایی قهرمانی آسیا گفت: قرار بود این مسابقات از اول تا یازدهم مردادماه در امان اردن برگزار شود اما با لغو این مسابقات، تیم بسکتبال کمتر از ۱۶ سال ایران به همراه اردن و لبنان بر اساس رنکینگ و بنا بر اعلام فیبا آسیا به مرحله نهایی راه یافتند و حالا باید خودمان را برای حضور در این رویداد آماده کنیم.

وی ادامه داد: تا امروز بیش از ۱۰۰جلسه تمرینی را پشت سرگذاشتیم و در این مدت بازیکنان با انگیزه و تلاش مضاعف در خدمت تیم بوده‌اند. با توجه به سن بازیکنان، خانواده‌ها، و آموزش و پرورش همراهی و کمک شایانی به ما کردند تا نفرات در بهترین شرایط آماده حضور در رویدادهای پیش رو شوند اما تنها نگرانی من در این برهه زمانی عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی است چرا که شرایط روحی و روانی بازیکنان را در مسابقات برون‌مرزی نمی‌دانیم و باید با حضور در چند تورنمنت خوب، نقاط ضعف و قوت ما به خوبی محک بخورد.

او یادآور شد: به دلیل شرایط کرونایی، این بازیکنان در رده‌های پائین‌تر هم بازی‌های رسمی را تجربه نکرده‌اند و اگر با همین شرایط در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شویم عملا بدون شناخت از شرایط تیم باید به مصاف رقبای خود برویم. هدف ما پشتوانه‌سازی برای تیم‌های رده‌های بالاتر است و سعی می‌کنیم بهترین شرایط را برای بازیکنان رقم بزنیم تا نتیجه‌ای درخور توجه به دست آید.

اسلامی یادآور شد: شرایط سایر تیم‌های آسیایی را رصد می‌کنم، سه هفته پیش مسابقات اقیانوسیه تمام شد و نیوزلند قهرمان کمتر از ۱۶ سال شد. در شرق آسیا مسابقات به صورت مستمر ادامه دارد اما در غرب این قاره شرایط متفاوت است. بازی با تیم‌های باشگاهی نیز برای ما دردی را دوا نمی کند و باید در چند تورنمنت بین‌المللی به میدان برویم تا تیم خودش را بهتر بشناسند.

سرمربی تیم بسکتبال کمتر از ۱۶ سال ایران در مورد سبک‌ بازی‌ تیم‌های آسیایی گفت: سبک ژاپن و کره سرعتی است اما استرالیا و نیوزلند سبک متفاوتی را به اجرا می‌گذارند، لغو مسابقات هر چند باعث صعود ایران شد اما عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب برای ما زنگ خطر است و نباید بدون شناخت به مصاف رقبای خود برویم.

او در مورد مسابقات بسکتبال کمتر از ۱۶ سال قهرمانی آسیا تاکید کرد: این رقابت‌ها از ۲۶ شهریور تا دوم مهرماه در دوحه قطر برگزار می‌شود که ۴ تیم برتر این رویداد جواز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست خواهند آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha