اخترفیزیکدان هاروارد از کشف احتمالی فناوری بیگانگان فضایی خبر داد

تهران- ایرنا- اخترفیزیکدان دانشگاه هاروارد بر این باور است که احتمال دارد قطعاتی از یک فناوری مربوط به بیگانگان فضایی را در یک شهاب‌سنگ آسمانی کشف کرده باشد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر»، این شهاب سنگ در سال ۲۰۱۴ در نزدیکی سواحل کشور «پاپوا گینه نو» سقوط کرده بود. «آوی لوب» (Avi Loeb) از دانشگاه هاروارد می‌گوید که تیم تحقیقاتی‌اش در جریان جست‌وجو برای یافتن این شهاب‌سنگ موسوم به «آی‌ام‌۱»، ۱۰ گوی کوچک پیدا کردند که عمدتا از آهن ساخته شده‌اند.

لوب به شبکه خبری «سی بی اس نیوز بوستون» گفت: وقتی با میکروسکوپ به این گوی‌ها نگاه می‌کنید، آنها از زمینه خود بسیار متمایزند؛ رنگ طلایی، آبی و قهوه‌ای دارند و برخی از آنها مشابه مینیاتوری از کره زمین هستند.

وی افزود: این حقیقت که آنها از موادی سخت‌تر از آهن ساخته شده‌اند و با سرعتی بیشتر از ۹۵ درصد از ستاره‌ها در مجاورت خورشید حرکت می‌کنند، حاکی است که این (شهاب‌سنگ) ممکن است یک فضاپیما از یک تمدن دیگر باشد یا ممکن است یک گجِت فناورانه باشد.

تیم تحقیقاتی لوییب با همکاری دولت یک محدوده ۱۰ کیلومتری را برای جست و جو به منظور یافتن این شهاب سنگ مشخص کرد. آنها از آهنرباهایی برای جست و جوی کف دریا استفاده کردند و ۱۰ گوی کوچک پیدا کردند که به گمان او ممکن است فناوری بیگانه‌های فضایی باشند. فرماندهی فضایی آمریکا اعلام کرد که ۹۹.۹۹۹ درصد اطمینان دارد که این قطعات از یک منظومه خورشیدی دیگر آمده‌اند.

اخترفیزیکدان هاروارد از کشف احتمالی فناوری بیگانگان فضایی خبر داد

لوب این مساله را با فضاپیمای «وویجر» سازمان ناسا مقایسه کرد و گفت: این فضاپیما تا ۱۰ هزار سال دیگر از منظومه خورشیدی خارج می‌شود. تصور کنید که یک میلیارد سال دیگر با یک سیاره دیگر برخورد کند؛ در این صورت همانند یک شهاب‌سنگ به نظر خواهد رسید.

این فیزیکدان نجومی خاطرنشان کرد: خارج شدن ما از منظومه خورشیدی با فضاپیماهای کنونی ده‌ها هزار سال زمان می‌برد. این مواد نیز همین مقدار زمان برده تا به ما رسیده‌اند.

آوی لوب که به «شکارچی بیگانه‌های فضایی هاروارد» لقب گرفته، عضو شورای مشاوران علم و فناوری رئیس جمهوری آمریکا است و سرپرستی «پروژه گالیله» را برعهده دارد. وی همچنین وظیفه جست و جو برای پیدا کردن نمونه‌های فیزیکی از بیگانگان فضایی و فناوری آنها را عهده‌دار است.

وی در کتاب خود با عنوان «فرازمینی: اولین نشانه از حیات هوشمند فراتر از زمین» ادعا کرده که اولین شئ بین ستاره‌ای موسوم به «اومواموا» (Oumuamua) که در حین عبور از میان منظومه خورشیدی ما کشف شده است نیز می‌تواند یک نمونه دیگر از فناوری بیگانگان فضایی باشد.