۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85164375
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان از ایرنای اصفهان بازدید کرد + عکس

اصفهان - ایرنا- عباس مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، روز یکشنبه به‌مناسبت هفته فرهنگسازی مالیاتی از خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اصفهان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مزیکی در جریان بازدید از این خبرگزاری با اشاره به نحوه دریافت مالیات از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار اظهار داشت: همه تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی و اصناف فی نفسه و خود به خود درآمد نیستند و ملاک دریافت مالیات نمی‌شوند.

وی افزود: تراکنش‌های بانکی وقتی با حساب تجاری ثبت شده در سامانه بیمه صورت می گیرد، اصل بر درآمد است و باید مستندات آنرا به اداره امور مالیاتی ارائه کنند.

مزیکی با اشاره به اینکه یک طرف مبادله کالا پول یا بهای کالاست ادامه داد: فعالان اقتصادی و اصناف باید حساب‌های مربوط به پرونده تجاری و مالیاتی خود را از حساب‌های عادی و شخصی خود جدا کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه گردش مالی باید مرتبط با شغل باشد افزود: مستندات مربوط به تبادلات بانکی و تراکنش های فعالان اقتصادی باید تفکیک شده و به نظام مالیاتی ارائه شود در این صورت بخشی که مربوط به خرید و فروش و داد و ستد و مبادلات روزمره است به‌عنوان درآمد لحاظ می‌شود و مابقی حذف خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی باید اطلاعات و مدارک خود را ارائه کنند. برخی مودیان اطلاعی از گردش مالی خود ندارند؛ در صورتی که احراز شود که این تراکنش‌ها درآمد نیست، مشمول مالیات هم نخواهد شد.

مزیکی با اشاره به قانون مالیات بر خانه های خالی خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار دقیقی از خانه های خالی در استان وجود ندارد و همین امر مشکل اصلی در محاسبه مالیات بر خانه های خالی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، راه و شهرسازی موظف شد که آمار خانه های خالی را به نظام امور مالیاتی ارائه کند که در ابتدا اطلاعات تعداد قابل توجهی خانه خالی به امور مالیاتی ارائه شد اما این داده ها، پس از پالایش کاهش چشمگیری پیدا کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به در اختیار نداشتن آمار درست و دقیق، تا کنون مالیات قابل ملاحظه ای از خانه های خالی در استان وصول نشده است.

وی افزود: قانون پایانه های فروشگاهی یکی از قوانین اساسی است که با مشورت بخش خصوصی و دولت نوشته شد و آبان ۹۸ مصوب شد و بر اساس پیش بینی‌ها قرار بود که ۱۵ ماه بعد اجرایی شود.

مزیکی ادامه داد: قانون پایانه های فروشگاهی، بستر درستی برای اجرای قانون ارزش افزوده است و در صورت اجرای این قانون و صدور صورت حساب بر بستر نظام مالیاتی، ایجاد شفافیت می‌کند و از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد کرد.

بودجه برخی شهرداری‌های استان اصفهان تا ۹۰ درصد وابسته به ارزش افزوده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: بخش بزرگی تا ۹۰ درصد از بودجه بسیاری از شهرداری ها و به‌ویژه شهرداری های کوچکتر وابسته به عوارض ارزش افزوده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز کمتر برای مردم توضیح داده شده که این مالیات‌ها و پول هایی که گرفته می‌شود، کجا خرج می‌شود اضافه کرد: باید این موضوع از طریق فرهنگ سازی برای مردم شفاف بیان شود.

مزیکی افزود: به‌طور تقریبی ۶۰ درصد منابع مالی شهرداری نجف آباد در سال ۱۴۰۱ از محل عوارض ارزش افزوده پرداخت شده است و مردم با پرداخت این مالیات در اجرای پروژه ها و خدمات ارائه شده در شهر و نظافت شهر و ایجاد فضای سبز دخیل هستند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، امروز یکشنبه به‌مناسبت هفته فرهنگسازی مالیاتی ۱۶ تا ۲۳ تیرماه و با هدف افزایش تعامل با اصحاب رسانه از خبرگزاری‌ ایرنا مرکز استان اصفهان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha