۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85164355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ متخلف پسماندسوزی به مراجع قضایی شهرستان پیشوا معرفی شدند

پیشوا - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از معرفی ۱۱ متخلف پسماندسوزی به مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سید حسن طباطبایی روز یکشنبه افزود: در پی شکایت واصله از شهروندان در خصوص آتش زدن ضایعات باقی مانده از کشت قبل در برخی گلخانه های شهرستان، ماموران اجرایی این اداره با انجام گشت و پایش شبانه روزی ضمن شناسایی متخلفان، با ارائه مدارک و مستندات، ۱۱ متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی با بیان اینکه با توجه به ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است، افزود: متخلفان حسب مورد به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند.
این مسئول با اشاره به وظایف قانونی سایر دستگاههای کشور در خصوص قانون هوای پاک تاکید کرد: اداره جهاد کشاورزی حسب ماده ۲۰ قانون هوای پاک مکلف است به طرق مقتضی از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی برای کشاورزان این موضوع را به اطلاع بهره برداران بخش کشاورزی، عشایری و منابع طبیعی برساند.

تصویب اجرای برنامه های تفکیک از مبدا و نصب کانکس های دریافت مواد تفکیکی توسط شهرداری ها در شهریار

۱۱ متخلف پسماندسوزی به مراجع قضایی شهرستان پیشوا معرفی شدند

این روابط عمومی در گزارش دیگری اعلام کرد: در کارگروه مدیریت پسماند شهریار، اجرای برنامه های تفکیک از مبدا و نصب کانکس های دریافت مواد تفکیکی توسط شهرداری ها تصویب شد.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهریار در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان گفت: با توجه به لزوم آموزش و فرهنگ سازی در خصوص تفکیک از مبدا و بازیافت پسماندهای خانگی و طرح های پیشنهادی برخی شهرداری ها در این خصوص مقرر شد برنامه های تفکیک از مبدا، بسته های تشویقی در قبال تفکیک و نصب کانکس های دریافت مواد تفکیکی توسط شهرداری ها انجام و گزارش آن به کارگروه مدیریت پسماند ارائه شود.

شیدا آکار اظهار داشت: به دلیل اهمیت ساماندهی نخاله های ساختمانی و نداشتن گود مجاز و مصوب نخاله در شهرستان شهریار مقرر شد شهرداری های شهرستان گود های مستعد برای دفع نخاله ساختمانی را معرفی کنند.

وی افزود: همچنین در کارگروه مدیریت پسماند شهرستاکن شهریار مصوب شد که طرح پویش مردمی بی زباله و پاکسازی حاشیه جاده ها و رودخانه ها از نخاله ساختمانی نیز کماکان توسط شهرداری ها اجرا شود.

اکار تاکید کرد: به دلیل شکایات واصله از ضایعات سوزی محور جاده ساوه و فعالیت غیرمجاز برخی واحدهای جمع آوری ضایعات در این منطقه، مقرر شد شهرداری صباشهر نسبت به برخورد با واحدهای غیرمجاز و پیگیر حقوقی آن اقدام کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد با توجه به وجود نواقص زیست محیطی و اخطاریه صادره توسط محیط زیست برای ایستگاه های انتقال زباله، شهرداری ها سریعا نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کرده و طی بازدید مشترک محیط زیست بهداشت و نماینده فرمانداری این اقدامات مورد بررسی قرار گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha