۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85164204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی غرب از طولانی شدن و هزینه های بالای جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- پولیتیکو در مطلبی با اشاره به نشست پیش روی ناتو در لیتوانی نوشت: بسیاری از رهبران غربی نسبت به طولانی شدن حمایت از کی‌یف و هزینه‌هایی که این جنگ بر آنها تحمیل کرده نگران هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از نشریه پولیتیکو، در حالیکه نشست پیش روی ناتو در پایتخت لیتوانی قرار است با محوریت تداوم حمایت ها از اوکراین برگزار شود، اما همچنان سوالات بسیاری در ذهن رهبران غربی بر سر مدت و هزینه حمایت از کی‌یف بدون پاسخ مانده است.

این نشریه می نویسد: اگرچه سفر جو بایدن به اروپا که قرار است از ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) آغاز شود تازگی ندارد، اما نشست ناتو در سایه جنگ اوکراین با محوریت تداوم کمک به کی‌یف وضعیتی بن بست گونه را ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، بایدن در سفر به اروپا برای شرکت در نشست ناتو در لیتوانی تنها چند صد کیلومتر دورتر از میدان جنگ در اوکراین همچنان بر حمایت غرب از اوکراین پافشاری می کند و تسلیح کی‌یف را برای پیشرفت واقعی در دستور کار دارد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم روز جمعه در اظهاراتی به نقل از بایدن گفت: ما تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت می‌کنیم و هر مقدار تسلیحات که نیاز باشد در اختیارشان می گذاریم. وی سپس افزود: ما معتقدیم که توانسته‌ایم پاسخی هماهنگ و پویا در پاسخ به تجاوز روسیه داشته باشیم.

این نشریه در ادامه خاطرنشان می کند که هم‌زمان با اظهارات مقام های آمریکایی بسیاری از متحدان نگران هستند که تا چه مدت و به چه قیمتی می توانند از کی‌یف حمایت کنند به ویژه آنکه صدای مخالف جمهوری خواهان شناخته شده کنگره و نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری در حمایت مالی از اوکراین به نگرانی ها در اروپا درصورت پیروزی این حزب در آمریکا دامن زده است. ضمن آنکه اختلافات در نشست ناتو از همین حالا بر سر عضویت اوکراین در این سازمان نظامی هم بالا گرفته است.

به همه این نگرانی ها باید روند کند و نه چندان قدرتمند کی‌یف در جنگ با روسیه را هم اضافه کرد که با وجود تسلیحات و کمک های ارسالی غرب تاکنون نتوانسته انتظارات اروپا و آمریکا را برآورده کند. ضمن آنکه بسیاری از سربازان ارشد اوکراینی پس از ۱۸ ماه درگیری بسیار خسته و ناتوان شده اند.

این نشریه در پایان نتیجه گیری کرده است که شاید از بیم همین نگرانی های موجود از آینده سیاست داخلی آمریکا، ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سعی خواهد کرد در نشست پیش روی ناتو در لیتوانی وعده کمک های نظامی بیشتر را از متحدان غربی خود بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha