تقویت روابط در حوزه ارتباطات؛ دستورکار مشترک ونزوئلا- کره شمالی

تهران- ایرنا- همزمان با عزم ونزوئلا و کره شمالی برای تقویت روابط سیاسی، دو کشور بر همکاری در چارچوب دستورکار مشترکی در زمینه ارتباطات توافق کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت امور خارجه ونزوئلا، «مرسدس چاسین» (Mercedes Chacín) معاون وزیر ارتباطات بین‌المللی وزارت امور خارجه ونزوئلا در دیدار با «ری سونگ گیل» (Ri Sung Gil) سفیر کره شمالی در کاراکاس، در مورد قصد و اراده هر دو دولت برای حفظ و تقویت همکاری‌های ارتباطی توافق کردند.

این مقام ونزوئلایی اطمینان داد در این دیدار، تقویت مناسبات در حوزه ارتباطات و دفاع از حاکمیت دو کشور در قلمرو مربوطه در دستورکار قرار خواهد داشت.

دراین متن به نقل از معاون وزیر خارجه ونزوئلا آمده است: ما در حال توافق هستیم که چگونه از طریق انتشار حقیقت، از قلمرو، حاکمیت و چندجانبه‌گرایی خود دفاع کنیم.

ونزوئلا و کره شمالی در ماه مارس گذشته (اسفند- فروردین) و در جریان دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا و سفیر کره شمالی در این کشور بر مواضع خود در دفاع از حق ملت‌ها برای «خودمختاری و حاکمیت» تاکید کردند.

ماه گذشته نیز، «تاتیانا پوگ» (Tatiana Pugh) معاون وزیر حوزه آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه ونزوئلا وعده داد که روابط سیاسی میان دو کشور تقویت خواهند شد.

ونزوئلا و کره شمالی برای نخستین بار در سال ۱۹۶۵ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کردند و ۹ سال بعد (در سال ۱۹۷۴)، این کشور کارائیب، این کشور آسیایی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha