پنج هزار و۷۳۲ نفر از خدمات معاینات سلامت شغلی در شادگان بهره‌مند شدند

آبادان - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت شادگان از انجام معاینات بدو استخدام و دوره‌ای پنج هزار و ۷۳۲ نفر از کارکنان صنایع این شهرستان در قالب معاینات طب کار خبر داد.

به گزارش ایرنا دکتر روح الله شکری روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هدف از انجام معاینات طب کار و سلامت شغلی در مورد متقاضیان بدو استخدام به حداقل رساندن میزان شیوع و شدت حوادث و بیماری‌های شغلی براساس تطابق منطقی بین توانایی‌های روحی و فیزیکی شاغل و نیازهای حرفه‌ای موردنظر است.

وی با اشاره به نقش معاینات سلامت شغلی در حفظ و ارتقای سلامت شاغلین در محیط‌های کاری و اهمیت معاینات در تشخیص زودرس بیماری‌های شغلی و عمومی افزود: ۲هزار و ۱۴۲ نفر با نظارت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شادگان از طریق خطرسنجی از نظر دیابت و فشارخون شناسایی و برای انجام مراقبت‌های مربوطه و پیگیری روند درمان به پزشک و کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها ارجاع داده شدند.

شکری گفت: در حال حاضر مرکز طب کار شادگان در مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲، واقع در بلوار شهید ناصر بهبهانی‌نیا جنب پل‌ الغدیر وظیفه ارائه خدمات سلامت شغلی به کارکنان را برعهده دارد.

رئیس مرکز بهداشت شادگان همچنین از پلمب فروشگاه محصولات لبنی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد و اظهارکرد: این فروشگاه به رغم تذکرات بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شادگان، به علت داشتن نواقص بهداشتی متعدد توسط بازرسان بهداشت محیط پلمب شد.

وی به شهروندان توصیه کرد در زمان خرید علاوه بر مشاهده مشخصات بهداشتی درج‌شده بر روی کالاها در صورتیکه مواد غذایی خریداری‌شده مشکوک به خرابی‌ است، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و یا با مراجعه به واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت و طرح شکایت مطمئن باشند پیگیری‌های لازم با قید فوریت توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت می‌گیرد.

شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha