سیاستمدار دموکرات آمریکایی: دولت بایدن در مورد اوکراین دروغ می‌گوید

نیویورک - رابرت اف کندی جونیور سیاستمدار آمریکایی از حرب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا گفت که دولت جو بایدن آشکارا به آمریکایی ها "در مورد همه امور مربوط به اوکراین" دروغ گفته است.

به گزارش ایرنا، این نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا روز شنبه به وقت محلی در مصاحبه ای تاکید کرد: "آنها سعی کردند این مسائل در مورد اوکراین را به ما تحمیل کنند."

برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور اسبق ترور شده آمریکا ادامه داد: روس ها سعی کردند از جنگ اجتناب کنند. آنها خواستند توافقنامه مینسک را امضا کنند. این یک سند معقول برای دور نگه داشتن ناتو از اوکراین و بی طرف ماندن اوکراین بود و تضمین می کرد که آمریکا سیستم های موشکی ایجس را از رومانی و لهستان خارج کند و کشتار عمده روس ها در دونباس توسط دولت اوکراین که آمریکا آن را به قدرت رساند متوقف شود. اینها خواسته هایی است که ما باید با آنها موافقت می کردیم.

وی افزود که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سال ۲۰۱۹ با وعده امضای توافقنامه مینسک در انتخابات برنده شد.

کندی درباره جنگ اوکراین و ورسیه خاطرنشان کرد: این برای روس‌ها اهمیت حیاتی دارد و آنها منافع مشروع امنیت ملی دارند.

این سیاستمدار آمریکایی تاکید کرد: آمریکا این جنگ را می خواست، همانطور که بایدن اعلام کرد دلیل واقعی جنگ در اوکراین، تغییر حکومت در روسیه است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت پانصدمین روز جنگ اوکراین که کشورش اعلام کرد بمب های خوشه ای به کی یف ارسال می کند، با بیان اینکه "تا هر زمانی طول بکشد، در کنار اوکراین خواهیم ایستاد"، مدعی شد: دولت روسیه تنها مانع صلح عادلانه و پایدار در اوکراین است.

وزیر امور خارجه دولت ایالات متحده آمریکا بدون اشاره ای به نقش واشنگتن و ناتو در ایجاد جنگ اوکراین مدعی شد: دولت روسیه تنها مانع صلح عادلانه و پایدار در اوکراین است.

بلینکن گفت: آمریکا به تحمیل هزینه‌های سنگین بر دولت روسیه از طریق تحریم‌ها، کنترل‌های صادرات و سایر اقداماتی که بر توانایی کرملین برای ادامه جنگ تأثیر می‌گذارد، ادامه خواهد داد و ما به پاسخگو ساختن به دلیل نقض قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه بایدن افزود: ما با ارائه کمک‌های امنیتی، اقتصادی و دیگر کمک‌ها به اوکراین,،در کنار متحدان و شرکای خود، تا هرزمانی که طول بکشد، در کنار اوکراین خواهیم ایستاد تا این کشور بتواند به دفاع از خود ادامه دهد و زمانی که شرایط فراهم باشد، در قوی‌ترین موضع ممکن در میز مذاکره قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کالین کال معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران بسته جدید ۸۰۰ میلیون دلاری کمک امنیتی آمریکا به اوکراین را اعلام کرد که شامل مهمات توپخانه‌ای بیشتر و بمب های خوشه ای می شود.

معاون پنتاگون تصریح کرد آمریکا "مدرن ترین" بمب های خوشه ای خود را به اوکراین ارائه می کند. وی ادعا کرد: بمب های خوشه‌ای آمریکا «ضریب اشتباه بسیار پایین» و کمتر از ۲.۵ درصد دارند و ضریب خطای بمب های خوشه ای روسیه ۴۰ درصد است.

کال ادامه داد: اوکراین به آمریکا تضمین داده است که از مهمات خوشه‌ای در مناطق غیرنظامی استفاده نکند و مناطق مورد استفاده از آنها را علامت‌گذاری کند تا پاکسازی و مین‌زدایی پس از جنگ آسان تر شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو و تقویت حضور غرب در نزدیکی مرزهای مشترکش با اوکراین، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی و جنگ تغییر یافت.

رئیس‌جمهوری روسیه اواخر بهمن‌ماه ۱۴۰۰ یعنی یکی دو هفته قبل از آغاز جنگ اوکراین، با ابراز نگرانی از گسترش ناتو به عنوان مهم‌ترین پیمان نظامی و سیاسی غرب که برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی سابق تأسیس شده، گفته بود که هیچ کشور شوروی سابق از جمله اوکراین نباید به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی درآید.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha