امدادگران هلال احمر اردبیل به بیش از ۶۱ هزار حادثه‌دیده کمک کردند

اردبیل - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: عوامل جمعیت هلال احمر در سه ماهه نخست سال جاری به ۶۱ هزار و ۵۷۱ حادثه‌دیده در مناطق مختلف این استان امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر اردبیل، عزیز ارشادیان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این مدت علاوه بر امدادرسانی به ۶۱ هزار و ۵۷۱ حادثه دیده، ۹۴۴ نفر را اسکان اضطراری، ۵۲ نفر را به مرکز درمانی انتقال و ۴۵ نفر دیگر را هم به صورت سرپایی درمان کردند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۷۸ حادثه بوقوع پیوسته در استان اردبیل به یاری حادثه دیدگان شتافتند، اظهار کرد: امدادگران با هزار و ۸۴۲ نفر روز نجاتگر در قالب ۵۳۸ تیم عملیاتی با بکارگیری ۳۹۳ دستگاه روز خودرو امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل بیان کرد: در این حوادث در مجموع ۲۷۵ نفر از هموطنان مصدوم شده بودند، که به توجه به وضعیت آنها یا به مراکز درمانی انتقال داده شدند یا توسط امدادگران به صورت سرپایی درمان شدند.

ارشادیان اضافه کرد: در این مدت همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر با استفاده از ۸۴ موتور پمپ لجن کش منازل مسکونی سیل زدگان را در مناطق مختلف استان تخلیه کردند.

وی با تقدیر از تلاش بی وقفه امدادگران هلال احمر استان اردبیل در مواجهه با بحران‌ها، ادامه داد: شرایط جوی استان اردبیل در بهار امسال متفاوت از پارسال بود به طوری که اکثر مناطق استان امسال درگیر سیل و آبگرفتگی‌های متوالی بود و امدادگران از اولین ساعات حوادث برای کمک به حادثه دیده گان حضور پررنگی داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: امدادگران هلال احمر در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت به مردم هستند و آنها می توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha