مصرف برق در استان سمنان امروز ۱۲ درصد فراتر از سقف مجاز بود

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: روند افزایشی مصرف انرژی برق طی روزهای گرم تابستان امسال به گونه‌ای پیش رفت که امروز(شنبه) مصرف برق در استان ۱۲ درصد بیشتر از سقف مجاز بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پاک طینت روز شنبه به خبرنگاران در سمنان افزود: بررسی رفتار مصرف کنندگان برق در استان سمنان نشان می‌دهد که با وجود سقف تعیین شده مصرف برای امروز به میزان ۴۴۶ مگاوات، میزان مصرف واقعی بیش از ۱۲ درصد از این حد بیشتر شد.

وی با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی است و مصرف بیش از ۴۵ درصد برق استان مربوط به بخش صنعت است، یادآور شد: کارخانه های استان سمنان تاکنون همکاری مطلوبی با شرکت توزیع برق داشتند و با جابه‌جایی ساعات مصرف واحد تولیدی در یک روز هفته به پایداری شبکه برق کمک کردند.

وی تاکید کرد: تداوم خدمت رسانی به شهروندان در حوزه انرژی برق نیازمند همکاری هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان در بخش خانگی و تجاری است تا میزان برق بیشتری در اختیار بخش صنعت استان قرار گیرد که به چرخه اقتصادی، اشتغال و تولید، کمک بیشتری می‌شود.

ضرورت صرفه‌جویی با وجود شرایط زمینه‌ساز افزایش مصرف برق

افزایش یک و نیم درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور، مشکلات دوره اوج مصرف زمستان و به تعویق افتادن تعمیرات سالانه نیروگاهی، کم رنگ شدن اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش خانگی به دلیل عملکرد مناسب وزارت نیرو در اعمال خاموشی مشترکان این بخش، تغییرنکردن ساعت رسمی کشور، اضافه شدن یک ساعته به ساعات اوج مصرف شبانه و افزایش نرخ ارز و به طبع آن رونق و رشد مصرف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در صنایع سنگین، از عمده دلایل دلایل ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی برق در سال ۱۴۰۲ در بخش تولید و مصرف عنوان شده است.

۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha