سفیر ایران در سوریه: شرکت های کشورمان با طرف سوری در حوزه نفت و انرژی همکاری می کنند

دمشق - ایرنا - سفیر کشورمان در دمشق در بازدید از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز وانرژی سوریه ۲۰۲۳ ، گفت : شرکت های ایرانی بر اساس تفاهم نامه امضا شده در حوزه انرژی میان دو کشور ، تمایل دارند در صنعت نفت و انرژی سوریه با طرف سوری همکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، با حضور چند شرکت در حوزه نفت و انرژی از کشورمان و شرکت های سوری و خارجی ، چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه (سرپترو ) ۲۰۲۳ در محوطه شهر نمایشگاهی جدید سوریه در دمشق راه اندازی شد.

با مشارکت بیش از ۵۵ شرکت داخلی سوریه و همچنین چندین شرکت بین المللی متخصص در صنایع نفت، اکتشاف، و عملیات مشاوره، فعالیت های چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه سرپترو ۲۰۲۳ امروز در محوطه نمایشگاه جدید در دمشق راه اندازی شد.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شرکت هایی ایرانی مشارکت ارزشمند و جدی در این نمایشگاه داشته و با حضور در آن تمایل به کمک به توسعه بخش نفت در سوریه دارند.

سفیر کشورمان در دمشق اظهار داشت : توافقات مشترکی در سفر اخیر آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سوریه (اردیبهشت ماه جاری ) میان دو طرف انجام شده و در این زمینه دو کشور را متعهد می کند تا بمنظور افزایش سطح همکاری ها تلاش جدی داشته باشند.

وی افزود: گسترش همکاری میان ایران و سوریه برای غلبه بر پیامدهای اعمال محدودیت ها و تحریم های ناعادلانه غرب علیه دو کشور لازم و ضروری است.

حسین اکبری سفیر کشورمان در سوریه نیز با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه شرکت های ایرانی با نمایندگان صنعت نفت و انرژی کشورمان درباره نمایشگاه و محصولات و همکاری ها با کشور سوریه صحبت کرد.

«فراس قدور» وزیر نفت و منابع سوریه چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه سرپترو ۲۰۲۳ را افتتاح کرد.

سفیر ایران در سوریه: شرکت های کشورمان با طرف سوری در حوزه نفت و انرژی همکاری می کنند

اجرای تفاهم نامه ها با کشورهای دوست

وزیر نفت و منابع معدنی کشور سوریه پس از افتتاحیه نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران، اهمیت این نمایشگاه را از نظر تبادل اطلاعات و تجربیات و آشنایی با فناوری های روز در حوزه نفت و گاز توضیح داد.

قدور افزود: طرحی از سوی این وزارتخانه با هدف فعال سازی بخش نفت، افزایش تولید و بازنگری در قوانین مرتبط با صنعت نفت و موارد نظارتی در این زمینه آغاز شده است.

وزیر نفت و منابع معدنی کشور سوریه گفت : اجرای قراردادهای امضا شده با دوستان بین المللی در حوزه صنعت نفت ، با تمرکز بر فناوری نوین و جستجوی آن در حوزه اکتشاف نفت، از اولویت های برنامه این وزارتخانه است و وی همچنین به تسهیل در راستای سرمایه گذاری و همکاری با سازمان سرمایه گذاری سوریه و اتاق صنعت و بازرگانی برای سرمایه گذاران داخلی اشاره کرد.

حضور شرکت های داخلی سوریه و خارجی

این نمایشگاه با همت گروه بین‌المللی نمایشگاه‌ها و همایش‌های مشهدانی و با همکاری وزارت نفت و منابع معدنی با هدف گردهمایی جمعی از مقامات ارشد، متخصصان و کارشناسان صنعت نفت در سطح های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تبادل تجربیات و ایده هایی دره بخش انرژی، برگزار می‌شود.

شرکت کنندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، امارات و انگلیس در این نمایشگاه شرکت دارند و در آن هیئت هایی از ایران ، روسیه، بلاروس، الجزایر، یمن، عراق، لبنان و امارات نشست های تخصصی در این نمایشگاه را برگزار می کنند.

این نمایشگاه تا دهم ژوئیه ( ۱۸ تیرماه جاری ) ادامه دارد و نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای مهندسان شرکت ها و مردم سوریه است.

امضای تفاهم‌نامه‌ ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت و گاز

پیش از این وزیر نفت و منابع معدنی سوریه تاکید کرد: تبادل تجربیات و امضای تفاهم‌نامه‌ ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت و گاز و مشتقات آن به ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه به سطح روابط سیاسی و به نفع طرفین کمک می‌ کند.

کشور سوریه بعد از پیروزی مقابل تروریستها و شکست نیروهای تکفیری با مشکلات اقتصادی بویژه در زمینه انرژی دست و پنجه نرم می کند و این در حالی است که این کشور دارای منابع نفت و گاز در مناطق شرقی خود در کنار رود فرات می باشد که اشغالگران آمریکایی این منابع را در اختیار گرفته اند واقدام به سرقت از آن می کنند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

فراس قدور، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه در حاشیه نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در کشورمان با جواد اوجی وزیر نفت ایران دیدار و با وی راهکارهای تقویت همکاری‌ بین دو کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را بحث و بررسی کرد.

قدور در این دیدار بر اهمیت اجرای توافقنامه های منعقده بین دو کشور به گونه ای که حمایت از اقتصاد و به مقابله با چالش ها و غلبه بر موانع پیش روی مسیر پیشرفت و شکوفایی کمک می کند، تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha