طلوعی که همدستان تروریست‌ داعشی حادثه حرم شاهچراغ(ع) ندیدند

شیراز-ایرنا-۲ عامل حمله کوردلانه و تروریستی غروب چهارم آبان ۱۴۰۱ که در شهید و مجروح شدن دهها نفر افراد بیگناه از زن و کودک گرفته تا پیر و جوان دخیل بودند، طلوع خورشید امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ را ندیدند و چوبه دار سزای آنها شد و مسیر انتقامی که همچنان ادامه دارد...

به گزارش ایرنا، غروب روز چهارشنبه چهارم آبان ۱۴۰۱ تروریست مسلح از باب الرضا وارد صحن حرم مطهر شاهچراغ(ع) شد و اولین نفر نادر فتحی، خادم افتخاری این آستان مقدس را در قسمت ورودی به گلوله بست،فتحی پس از گذشت چند ماه از این رخداد تلخ هنوز روی تختی در منزل بستری است و با مصائب زیادی دست و پنجه نرم می کند.

طلوعی که همدستان تروریست‌ داعشی حرم شاهچراغ(ع) ندیدند

این تروریست تکفیری با شلیک های پیاپی وارد صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) شد و یکی پس از دیگری زائران بی گناه این حرم مطهر را به گلوله بست.

زمانی که حتی سلاح پولادین این تروریست نیز در مقابل این صحنه‌های تلخ توان از کف داده و بارها قفل کرد اما با سماجت این فرد تکفیری مجدد به شلیک ادامه داد و یکی پس از دیگری افراد مظلوم و بی دفاع را شهید و مجروح کرد.

آرشام سرایداران ، علی اصغر لری گوئینی و محمدرضا کشاورز از جمله شهدای خردسال و نوجوان این حادثه تلخ تروریستی بودند که بی دفاع در این حرم مطهر در خون خود غلطیده و آسمانی شدند.

طلوعی که همدستان تروریست‌ داعشی حرم شاهچراغ(ع) ندیدند

در مجموع ۱۳ نفر در این حمله کوردلانه به شهادت رسیدند و ۳۰ نفر نیز مجروح شدند و عامل نخست این حمله تروریستی در همان زمان و قبل از دستگیری مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش‌ها اما به هلاکت رسید.

۲ تن از همدستان این فرد داعشی پس از این حمله تروریستی دستگیر و پس از طی مراحل قضایی و پیش از طلوع خورشید امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ با تایید حکم نهایی اعدام شدند.

همدست تروریست تکفیری حرم مطهر شاهچراغ(ع) یکشنبه هشتم آبان ۱۴۰۱ و چهار روز بعد از این حادثه شوم با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی پیچیده دستگیر شدند.

به گفته معاون وقت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، نفر دوم عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) که در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی برای اقدامات تروریستی به وی ابلاغ شده بود، دستگیر شد.

به گفته مسئولان این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود اما هم در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی را به این فرد ابلاغ کرده بودند.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ بنابر انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات ۲۶ تروریست تکفیری در رابطه با حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) دستگیر شده‌اند و براین اساس مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته منجر به شناسایی و بازداشت همه عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی شد و مضاف بر آن تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز بازداشت شدند.

دادگاه عاملان اصلی حمله تروریستی شاهچراغ (ع)، ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ با حضور متهمان و وکلای آنان در محل دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد که عضویت در گروه تروریستی داعش و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فساد فی الارض از جمله اتهامات متهمان پرونده بود.

طلوعی که همدستان تروریست‌ داعشی حرم شاهچراغ(ع) ندیدند

متهم ردیف اول رامز رشیدی در این جلسه دادگاه با اقرار به عضویت در گروه تروریستی داعش و قبول مشارکت همکاری مستقیم با عامل اصلی حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) به توضیح نحوه همکاری در این عملیات تروریستی پرداخت و گفت: در شهر زرند کرمان مشغول بکار بودم و خانواده‌ام در تهران ساکن بودند که روز ۲۳ مهرماه از سوی رابط گروه داعش در افغانستان از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی پیامی دریافت کردم و به من دستور داده شد به زاهدان بروم.

متهم رامز رشیدی گفت: پیش از حرکت به سمت زاهدان دستور تغییر کرد و از همان طریق به من اعلام شد به شیراز بروم و خانه‌ای را در یکی از محلات دور از مرکز شهر اجاره کنم.

متهم رامز رشیدی در پاسخ به سوال رییس دادگاه مبنی بر اینکه هزینه رهن منزل مسکونی از کجا تهیه شده بود، گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از طریق کارت بانکی یکی از نزدیکانم به من داده شد.

وی افزود: پس از چند روز از طریق پیام در فضای مجازی دستوری مبنی بر تحویل امانتی به من صادر شد که پس از دریافت یک چمدان متوجه شدم این امانتی سلاح کلاشنیکف به همراه هشت خشاب و ۱۹۴ فشنگ جنگی است.

متهم ردیف اول پرونده ادامه داد: پس از آن فردی که هویت اصلی وی را نمی‌دانستم به من معرفی شد تا به عنوان میهمان او را به خانه بیاورم و سپس در یک نوبت به صورت انفرادی و چندین نوبت دیگر به اتفاق به حرم شاهچراغ (ع) رفتیم و در آنجا به بررسی محیطی اطراف حرم پرداختیم.

متهم رامز رشیدی با اقرار به تهیه فیلم بیعت گرفتن عامل حمله تروریستی و ارسال به رابط خود در افغانستان، گفت: این موضوع یک شب پیش از حمله تروریستی انجام شد و فایل را از طریق فضای مجازی ارسال کردم.

وی با بیان اینکه در همان شب به من دستور داده شد که فردا شب یعنی غروب چهارم آبان‌ماه همزمان با نماز مغرب عامل تیراندازی را به شاهچراغ (ع) ببرم، گفت: پس از همراهی وی تا مقابل ورودی حرم شاهچراغ (ع)، گزارش انجام دستورات ابلاغ شده را ارسال کردم که همان لحظه دستور گرفتم شهر شیراز را ترک کنم.

متهم ردیف اول پرونده با اشاره به نحوه دستگیری خود، گفت: پنج روز پس از این عملیات تروریستی در حالی که در خانه خودم در تهران بودم، دستگیر شدم.

طلوعی که همدستان تروریست‌ داعشی حرم شاهچراغ(ع) ندیدند

روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم اولیه مجازات اعدام این متهمان در ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ صادر شد.

رای صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان در دیوان عالی کشور نیز رسیدگی شد و پس از رسیدگی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام این ۲ فرد تروریست‌ که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور سوم خردادماه امسال ضمن رد فرجام‌خواهی وکلای مدافع «محمد رامز رشیدی» و «سید نعیم هاشمی قتالی» ۲ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز دادنامه صادره را تایید کرد.

شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه ۳۳ سوره مائده و آیه ۹ سوره حجرات در مورد اهم احکام جزائی اسلام درحوزه امنیتی حکم بغی، محاربه و افساد، اقدامات صورت گرفته توسط نامبردگان را از مصادیق بارز و روشن بغات و محاربین و مفسدین فی الارض عنوان کرد.

در نهایت این ۲ فرد تروریست نقش داشته در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) که منجر به کشته و زخمی شدن دهها فرد بی‌گناه از زن و مرد و کودک گرفته تا پیرمرد و پیرزن شدند نتوانستند طلوع خورشید ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ را نظاره‌گر باشند و پس از اذان صبح در مجاور حرم مطهر شاهچراغ(ع) خیابان ۹ دی شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha