۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85162639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ کلاس درس در اصفهان به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت:۲۵۰ کلاس درس مهر امسال به آموزش و پرورش استان تحویل داده می شود

مجید نسیمی روز جمعه مراسم تجلیل خیران مدرسه ساز در شهر زواره افزود: این کلاس ها از آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: تفاوت برنامه های امسال با سال های گذشته در این است که این طرح ها اغلب در مناطق محروم هستند و طرح های یک کلاسه، دو کلاسه، سه کلاسه را شامل شده،، تلاش و تمرکز ما روی این موضوع بوده که بتوانیم طرح ها سریعتر تکمیل و تا مهرماه تحویل نماییم.
مدیرکل نوسازی ،تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان بیان کرد:پیش بینی می کنیم به همین میزان کلاس برای نیمه دوم سال تکمیل و تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و این نهضت ادامه داشته باشد.
نسیمی گفت: برای ساخت و تکمیل این طرح ها بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با مشارکت نیکوکاران اجرا می شود.
وی افزود: سه کارگاه هنرستان دخترانه اردستان باقی مانده، تعهد اولیه این بود که مجموعه شهرستان هم خیر برای مشارکت در ساخت بیاورند یا با فروش املاک مازاد کمک کنند که تا کنون این کار اجرایی نشده، تلاش داریم از محل اعتبارات ملی این هنرستان تکمیل شود.
مدیرکل نوسازی ،تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان بیان کرد: ۲ کلاس توسعه مدرسه روستای اسلام آباد هم تا مهرماه آماده و به بهره برداری می رسد، همچنین میزان ساخت مدارس نسبت به سال گذشته از نظر تعداد برابر است ولی با توجه به افزایش تورم هزینه ای که انجام شده تا ۵۰درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص تعداد مدرسه های فرسوده گفت: در استان اصفهان سه هزار کلاس فرسوده داریم که باید در یک برنامه ریزی کوتاه مدت تا چهارسال نوسازی شوند.
نسیمی تصریح کرد: مدرسه کانکسی هم در استان اصفهان وجود دارد،با تلاش های انجام شده روند کاهشی شدن آنها سریع است، به زودی کلاس های پیش ساخته جایگزین مدرسه های کانکسی می شود.
نسیمی گفت: در سطح شهرهای استان ۱۲مجمع خیرین وجود دارد که هفت مجمع آن در حال حاضر فعال است.
در این آیین از بانو حبیبه یدنگ و جلال گلخنی خیران مدرسه ساز شهر زواره تجلیل شد.

شهرزواره با افزون بر ۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان واقع شده است.

شهرستان بیش از ۴۳ هزار نفری اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha