عملیات اجرایی شهرک غیردولتی «پروفیل کاران» در مشهد آغاز شد+فیلم

مشهد-ایرنا- عملیات اجرایی شهرک صنفی - صنعتی «پروفیل‌کاران» روز جمعه همزمان با عید غدیر خم طی مراسمی با حضور «علی رسولیان» رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در حوالی شهرک صنعتی مشهد (کلات) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اتاق اصناف مشهد در این مراسم گفت: شهرک صنفی - صنعتی پروفیل کاران به منظور بهبود فضای کسب و کار، رعایت شرایط زیست محیطی و ایجاد یک محیط استاندارد برای بخش تولید به بهره برداری رسیده است تا بتوان از این شبکه به نفع اصناف بهره برد.

هادی مخملی افزود: ساماندهی مشاغل صنفی مزاحم شهری از مدتها قبل در دستور کار هیات رئیسه اتاق اصناف قرار داشته و سیاستگذاری در این زمینه با محوریت توسعه کیفی و توزیعی و پایدار در قالب شهرک صنفی - صنعتی انجام گرفته است که در نخستین گام عملیات اجرایی شهرک غیردولتی صنفی - صنعتی پروفیل کاران آغاز شده است.

وی بیان کرد: پیش از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی مزبور، مطالعات گسترده ای در خصوص شهرکهای صنفی کل کشور انجام گرفت و برخی از آنها از نزدیک بررسی شد، تجربه اتاق اصناف مشهد در زمینه ایجاد شهرک صنفی ابتدا در حد یک مجتمع تجاری بود اما با بررسی ها و مطالعاتی که انجام گرفت، اهداف بزرگتری برای ایجاد شهرک صنفی - صنعتی در نظر گرفته شد.

عملیات اجرایی شهرک غیردولتی «پروفیل کاران» در مشهد آغاز شد

رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه یک چهارم شهرکهای صنفی - صنعتی کشور فعال هستند، افزود: در ایجاد شهرک صنفی باید اهدافی مانند ایجاد شرکتهای دانش بنیان، کاهش آلایندگی واحدها، زمینه بازاریابی محصولات، توسعه صادرات و ایجاد ارتباط بین واحدهای صنفی داخل شهرک با کشورهای دیگر و افزایش سطح مراودات بین المللی دنبال شود.

مخملی اظهار داشت: اتاق اصناف مشهد پنج تفاهم نامه با فرمانداری این شهر برای ایجاد پنج شهرک صنفی منعقد کرده که اکنون مراحل اجرایی دو شهرک صنفی از جمله پوشاک در حال پایان است.

وی اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده، مشهد قابلیت ایجاد ۳۰ شهرک صنفی را دارد که با ادغام فعالیتهای همگن برخی صنوف می توان این تعداد را به ۱۲ شهرک کاهش داد، با تحقق ایجاد این شهرکها، بزودی مشهد به قطب شهرکهای صنفی کل کشور تبدیل می شود.

رییس اتحادیه صنف آهن‌آلات و صنایع پروفیل مشهد نیز در این نشست گفت: ایده و فراهم آمدن مقدمات راه اندازی شهرک صنفی پروفیل کاران در مشهد از ۱۵ سال قبل آغاز شده است، اما به دلیل بوروکراسی شدید در دریافت مجوزهای لازم، بعد از گذشت سالها این موضوع محقق شد و راه اندازی این شهرک کلید خورد.

محمد طیرانی افزود: شهرک غیردولتی صنفی - صنعتی پروفیل کاران در زمینی به مساحت چهار هکتار با ظرفیت ۳۵۰ کارگاه تولیدی و پیش بینی سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد تومان در کیلومتر ۱۴ جاده مشهد - کلات ایجاد می شود و هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و پنج هزار و ۴۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی بیان کرد: به دلیل طولانی شدن روند دریافت مجوز راه اندازی شهرک صنفی - صنعتی غیردولتی پروفیل کاران، هزینه ایجاد هر واحد کارگاهی در این شهرک از ۱۰۰ میلیون تومان در ۱۵ سال قبل به سه میلیارد تومان در شرایط کنونی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha