بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها از مهمترین علل مرگ و میر در زنجان است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گفت: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و سکته‌های مغزی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در این استان است.

حسن بختیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی زنجان با خرید دستگاه‌های به‌ روز و پیشرفته در حال تکمیل چرخه درمان است.

وی از اقدامات مهم این واحد دانشگاهی را خرید دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس با تکنولوژی بالا برای آنژیوگرافی‌های قلبی عروقی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر مراحل نصب و راه اندازی این دستگاه در حال انجام است.

این مسوول ادامه داد: مرکز درمان سکته حاد مغزی (SCU) دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز حرفی برای گفتن دارد، در این ارتباط یک دستگاه آنژیوگرافی مونوپلین برای بخش یاد شده بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان خریداری شده است که فرآیند های نصب آن انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین با کارهای انجام گرفته دستگاه بالون پمپ داخل آئورتی نیز که در جراحی‌های قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان به بهره برداری رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها، موافقت لازم خرید تجهیزات جدید از قبیل دستگاه سنگ‌شکن، دستگاه های ام آر آی و ام آر آی تی اخذ شده است که طی ماه‌های آینده به مراکز درمانی استان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی در مناطق مختلف استان به ویژه محروم نیز مورد توجه قرار گرفته و از جمله آن می توان به خریداری دستگاه های سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و تصویربرداری ماموگرافی در بیمارستان امیرالمومنین خدابنده اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha