۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85162424
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان تا هفت درجه افزایش می یابد

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85162424
دمای هوای زنجان تا هفت درجه افزایش می یابد

زنجان -ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان طی امروز جمعه و فردا هفت درجه افزایش می یابد بطوری که هوای گرم در مناطق مختلف مستقر خواهد شد.

الهام نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دمای هوای فعلی شهر زنجان ۲۷ درجه بالای است، افزود: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ها دمای شهر زنجان امروز به ۳۳ درجه بالای صفر می رسد و این روند افزایشی بوده و فردا به ۳۷ درجه خواهد رسید.

این کارشناس ادامه داد: روند افزایشی دمای هوای این استان از ظهر امروز/جمعه/ آغاز می شود و این وضعیت تا روز /سه شنبه/ تداوم دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار داشت: در زمان حاضر وزش باد مناطق مختلف استان را فرا گرفته است که این روند در بعدازظهر شدت بیشتری خواهد یافت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: سرعت وزش باد در این استان طی امروز به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این وضعیت نیز با شدت کمتری تا روز یکشنبه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس با ۱۳ درجه و گیلوان طارم با ۳۶ درجه بالای صفر به تریتب خنک ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بودند.

به گفته نجفی دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۱۶ و ۲۹ درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha