۹۶ درصد درآمدهای عمومی مازندران از وصول مالیات است

ساری - ایرنا - مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران با اشاره به موفقیت های کسب شده در زمینه دریافت مالیات گفت که ۹۶ درصد درآمدهای عمومی استان از این منبع مالی تامین شده است.

محسن اسلامی ورکی روز یکشنبه با اشاره به نامگذاری ۱۶ تیرماه با عنوان روز امور مالیاتی و هفته فرهنگ مالیاتی گفت که با تغییر نگاه دولتمردان و اعمال تحریم های ظالمانه و ضرورت خروج از اتکای کامل درآمد به فروش نفت موضوع درآمدهای مالیاتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد : در سال‌های اخیر در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده است به طوریکه در حال حاضر ۸۵درصد درآمدهای کشور از مالیات است و این مهم به خوبی در مازندران جامه عمل پوشانده شده است.
مدیر کل امور مالیاتی مازندران با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص مالیات در جامعه اظهارداشت: تمامی مالیات های جمع آوری شده به خزانه دولت واریز و صرف اجرای طرح ها و ارائه خدمات می شود اما بزرگترین ضعف ها در بازگو نشدن نحوه هزینه کرد مالیات ها است که باعث ایجاد شائبه در مردم می شود.
وی گفت که پارسال بیش از هفت هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده در مازندران دریافت شد که از این میزان۶هزار و ۴۰۰میلیارد تومان مالیات است که ۳۵درصدرشد را نشان می دهد.

اسلامی ورکی فزود : پارسال ۲۵۷هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی دریافت شد.

۹۶ درصد درآمدهای عمومی مازندران از وصول مالیات است
محسن اسلامی ورکی، مدیر کل امور مالیاتی مازندران

شناسایی ۱۰۰هزار مودی مالیاتی جدید در مازندران

اسلامی ورکی ادامه داد : در یکسال اخیر با اقداماتی که انجام شده ردگیری فرار مالیاتی نتیجه بخش بود و در این زمینه ۱۰۰هزار مودی مالیاتی حقیقی جدید شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه دهم تیرماه پایان مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی بود گفت که۳۰۲هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شدکه نسبت به سال گذشته در این زمینه نیز رشد داریم.
مدیر کل امور مالیاتی مازندران با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مالیات اخذ شده صرف اجرای طرح های عمرانی وکارهای خدماتی در جامعه می شود، ادامه داد : اما بدلیل عدم اطلاع رسانی و مطلع نبودن مردم در این خصوص باعث شده تا ذهنیت درستی در خصوص اخذ مالیات در جامعه وجود نداشته باشد که این خود به عنوان بزرگترین چالش و مشکل در این زمینه به شمار می رود.
وی توضیح داد : در سال ۱۴۰۱ با اخذ عوارض ارزش افزوده، مبلغی بالغ بر ۹۲۴ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.
اسلامی ورکی گفت: از سویی نیاز به وضع قوانین برای نظارت بر نحوه مصارف مبالغ مالیات های پرداخت شده در نهادها وجود دارد تا دستگاههایی که از این منابع استفاده می کنند این مسایل را بازگو کنند.
وی ادامه داد: زباله از چالش های مهم شهرداری های مازندران به شمار می روداگر این مساله پروژه محور می شد مبالغ ارزش افزوده را در طرح های خاص هزینه می کردند و این معضل تاکنون حل می شد.
مدیر کل امور مالیاتی مازندران اظهار داشت: ارائه گزارش در خصوص اجرای طرح ها و ارائه خدمات از منابع مالیاتی توقع مردم است تا بدانند رقم هایی که در قالب مالیات پرداخت می کنند چگونه به جامعه بار می گردد.
وی گفت که ۹۶درصد درآمدهای عمومی استان از طریق درآمدهای مالیاتی است و مابقی درآمدهای عمومی استان که شامل چهار درصد می شود توسط دیگر نهادها تامین می شود.

بیشترین شکایت مازندرانی ها از فرار مالیاتی چه کسانی است
اسلامی ورکی در خصوص بیشترین شکایت مردم در زمینه فرار مالیاتی در مازندران گفت : صنف پزشکان، طلافروشان، کلینیک های زیبایی، لوازم آرایشی بهداشتی بیشترین فراوانی شکایات مردم را به خود اختصاص داده اندکه علت آن عدم ارایه خدمات اجتماعی مناسب از سوی آنها است.
وی گفت: سازمان مالیاتی با اعمال سیستم هوشمند سازی تلاش کرده تا از تاثیرگذاری نگاه ممیزان در میزان مالیات ها بکاهد و یا حذف کند و در حال حاضر سیستم رقم های مالیاتی مشخص می کند.

اعمال مالیات ستانی براساس داده ها
وی خاطرنشان کرد : اطلاعات داده های خوبی از فعالان اقتصادی در اختیار داریم که امسال مالیات ستانی براساس داده ها صورت گرفته است.
مدیر کل امور مالیاتی مازندران گفت: امسال از این میزان اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ۵۴درصد از مودیان در قالب اظهارنامه عادی و تبصره ماده صد رقم مالیاتی آنها صفر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha