واردات ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات استیجاری در خراسان رضوی ضروری است

مشهد-ایرنا- مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: واردات ماشین‌آلات معدنی به صورت استیجاری ضروری است و بدین طریق می‌توان ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات‌ سنگین را در صورت کمک بانکها، رفع موانع و صدور مجوزهای لازم به صورت اجاره‌ای تامین کرد.

علی‌اکبر لبافی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج نشست فوق العاده دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان در خصوص واردات ماشین آلات اجاره ای افزود: در این راستا به طور میانگین هر یک از این ماشین آلات با سقف اجاره دو ساله به ۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز دارد.

وی بیان کرد: واردات ماشین آلات معدنی استیجاری دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی و برای معدن کاران استان خراسان رضوی ضروری است.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: ازآنجا که خرید ماشین آلات معدنی نیاز به نقدینگی زیادی دارد و بعضا امکان پذیر نیست،کمیسیون معدن اتاق بازرگانی پیشنهاد کرد که طرح واردات ماشین آلات اجاره ای به ویژه برای معادن کوچک مقیاس به صورت نمونه در استان اجرا شود.

وی ادامه داد: در همین راستا چهارچوب ها و ضوابط اجرای طرح مزبور در نشست فوق العاده دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و همه حاضرین در این نشست اعم از مسوولان شبکه بانکی و دستگاه های اجرایی بر اجرای اصل موضوع و ضرورت انجام آن اتفاق نظر داشتند.

لبافی گفت: تهیه ضمانت نامه های ارزی برای ورود ماشین آلات اجاره ای، تخصیص تسهیلات برای هریک از معادن به صورت انفرادی در چارچوب ضوابط بانکی اعم از سرمایه در گردش و ورود ماشین آلات، تخصیص تسهیلات به شرکتهای بزرگ معدنی و فولادی از جمله پیشنهادهای حاضرین در این نشست بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha