سخنگوی کرملین: تلاش‌های کی‌یف برای مشارکت مستقیم سایر کشورها در جنگ راه به جایی نمی‌برد

تهران- ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: تلاش‌های کی‌یف برای تامین کمک‌های نظامی خارجی بیشتر و مشارکت مستقیم سایر کشورها در جنگ اوکراین که با نیت تغییر در نتیجه نهایی این جنگ انجام می‌شود، راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از راشا تودی، سخنگوی کرملین که در مورد سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به بلغارستان و قصد وی برای چانه‌زنی برای ارسال کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین سخن می‌گفت، افزود: کی‌یف تمام تلاش خود را می‌کند تا هرچه بیشتر کشورهای دیگر را هم به طور مستقیم وارد درگیری اوکراین کند.

پسکوف با تائید اینکه از انجام چنین مذاکراتی از سوی کی‌یف با حامیان غربی‌اش شگفت‌زده نشده است، خاطرنشان کرد: اساساً همه این گفت‌ وگوها و نتایج آنها به هیچ وجه قادر به تأثیرگذاری بر نتیجه عملیات ویژه نظامی مسکو نیست.

وی در ادامه با اشاره به شکست ضدحمله خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی خطوط مقدم جبهه شواهد کافی برای این موضوع ارائه می‌دهد که تسلیحات غربی نمی‌تواند نتیجه این درگیری را تغییر دهد.

سفر زلنسکی به بلغارستان پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته صوفیه بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف را اعلام کرد.

به نوشته راشا تودی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت جدید طرفدار اروپا در بلغارستان که در اوایل ژوئن تشکیل شد، تأیید کرد که به ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد.

با این حال، رومن رادف رئیس‌جمهور بلغارستان با این موضع موافق نیست، او پیش از این اصرار داشت که بلغارستان باید از حمایت تسلیحاتی از اوکراین خودداری کند، زیرا این سیاست‌ها قادر به توقف درگیری نیستند و تنها به اقتصاد کشور آسیب می‌رسانند.

با این حال، گزارش تارنمای خبری یورو اکتیو در ماه اکتبر نشان داد که این کشور حوزه بالکان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان غیرمستقیم کمک‌های نظامی به اوکراین ظاهر شده و حداقل یک میلیارد یورو (۱.۰۹ میلیارد دلار) سلاح و مهمات به اوکراین از طریق دلالان ارسال کرده است.

روسیه بارها به غرب هشدار داده است که تحویل تسلیحات به اوکراین تنها باعث طولانی شدن درگیری می‌شود و در نهایت پای حامیان غربی اوکراین را به طور مستقیم به این درگیری خواهد کشاند، بدون اینکه در نتیجه تغییری ایجاد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha