ضرغامی: قلعه تاریخی خرانق اردکان باید مرمت شود

یزد_ ایرنا _ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، قلعه تاریخی شهر خرانق اردکان را منحصر بفرد دانست و گفت: باید مرمت این اثر تاریخی آغاز شود تا جایگاه تاریخی آن بیش از پیش نمایان گردد.

به گزارش ایرنا "سید عزت الله ضرغامی" روز پنجشنبه در بازدید از این قلعه افزود: این اثر از جمله ابنیه‌ تاریخی ارزشمند و میراث تمدنی کشور است.

وی تصریح کرد: اکنون این مجموعه به میراث فرهنگی واگذار شده است و باید مرمت و زمینه استفاده از آن برای بازدید گردشگران فراهم شود.

قلعه تاریخی خرانق در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد و از جایگاه معنوی و دینی بالایی در نزد مردم منطقه برخوردار است؛ این بنا ۱۰ هزار متر مربع وسعت دارد و در روستایی به همین نام در مجاورت کاروانسرای شاه عباسی و پل آبرو تاریخی این شهر قرار گرفته و در زمره آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

تاکنون یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان اردکان شناسایی شده که ۲۴۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

همچنین در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دریاچه خلیج فارس دهکده گردشگری سیاه کوه اردکان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا دهکده گردشگری سیاه کوه در ۱۵ کیلومتری اردکان واقع شده است و دارای هفت پردیس است که تا پایان سال جاری چهار پردیس آن شامل کوهستان، خورگشت، فرهنگ و هنر(باغ هنر) و ورزشی، تفریحی به بهره برداری می رسد.

برای مجموعه آبشار و دریاچه دهکده گردشگری سیاه کوه افزون بر هشت میلیارد ریال هزینه شده است

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

وزیر میراث فرهنگی، صبح امروز برای افتتاح و بازدید از چند طرح فرهنگی در اردکان وارد استان یزد شد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha