استاندار اصفهان:توزیع بودجه در شهرستان ها بر اساس شاخص های خاص ازجمله جمعیت و مساحت است

کاشان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت:مساحت،جمعیت،فاصله شهرستان تا مرکز استان ،میانگین اعتبارات پنج ساله،طرح های نیمه تمام و غیره شاخص های توزیع اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در نشست با نخبگان شهرستان اردستان افزود: سال گذشته ۷۱ میلیارد تومان اعتبار به اردستان با ۴۱ هزار نفر جمعیت ،۴۳میلیارد تومان به خمینی شهر با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و به اصفهان تنها ۲۰ میلیارد تومان توزیع شده است.

وی اظهار کرد:از مجموع ۱۰۰ درصد بودجه کشور ۲.۳ اعتبارات در استان ها توزیع می شود،در بودجه ریزی و توزیع نگاه ما تمرکززدا است،سفرهای شهرستانی با هدف احصا مشکلات شهرستان و برنامه ریزی و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات انجام می شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با دیگر کشورها درخشان است،باوجود اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در جنگ در حوزه های مختلف هستیم اما عملکرد ما در مقایسه با دیگر کشورها قابل تجلیل است.

مرتضوی گفت:از عملیات در دوران دفاع مقدس، در جنگ اقتصادی ،فرهنگی،اقتصادی همواره در ساحت های مختلف دشمن علیه ملت ما توطئه کرده، هر کدام از این حوزه ها رزمنده جدید می خواهد،جامعه نخبگانی نسبت به رسالت خود در این شرایط توجه کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت:در برنامه ریزی و تخصیص بودجه توجه کافی به این شهرستان نشده،باید در برنامه ریزی و تخصیص بودجه، بیشتر به اردستان توجه شود.

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد افزود: در سازمان برنامه ریزی اصفهان تسهیلات بانکی و بودجه تخصیصی به اردستان مطلوب نیست.

وی اظهار کرد:این شهرستان ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد و برنامه ریزی بر اساس جمعیت صرف درست نیست ، این روند باید در سطح مجلس شورای اسلامی اصلاح شود تا شهرستان های کم جمعیت هم برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا،استاندار اصفهان روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح عمرانی و دیدار با مردم وارد شهرستان اردستان شد،در این سفر جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اصفهان حضور دارند،سیدرضا مرتضوی پس از ورود به اردستان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار اصفهان پس از حضور در گلزار شهدا،باند دوم محور زواره _تلک آباد را افتتاح کرد،این محور به طول هزارو ۸۰۰ متر با اعتبار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تکمیل شده است.

سید رضا مرتضوی از مدرسه ۶ کلاسه خیرساز بانو یدنگ در شهر زواره نیز بازدید کرد،این مدرسه با اعتبار ۹میلیارد تومان با حمایت های خیری ساخته شده است.

همچنین امروز طرح ورودی و خروجی و بلوار شهید فخری زاده روستای موغار به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد تومان و بلوار ولایت اردستان با آزادسازی و تملک املاک با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان توسط استاندار اصفهان افتتاح شد،شرکت در جلسه شورای اداری از دیگربرنامه های استاندار اصفهان در شهرستان اردستان است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت و در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha