۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85161721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ درصد مشترکان آب در مشهد، بدمصرف هستند

۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85161721
۲ درصد مشترکان آب در مشهد، بدمصرف هستند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ۲ درصد مشترکان آب در این شهرستان جزء گروه بدمصرف هستند که ماهیانه ۲ برابر الگو آب مصرف می کنند.

حسین اسماعیلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: الگوی مصرف آب به ازای هر مشترک در ماه ۱۵ مترمکعب است اما مشترکان بدمصرف بیش از ۳۰ متر مکعب آب مصرف می کنند.

وی اضافه کرد: مشترکان بدمصرف رصد می شوند و تا سه مرحله برای آنها اخطار صادر می‌شود و چنانچه بعد از آن همچنان مصرف بالا باشد، آب شرب آنها قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تعداد مشترکان آب در مشهد را یک و نیم میلیون انشعاب ذکر کرد و افزود: در تابستان سختی از لحاظ خشکسالی و تامین منابع آبی قرار داریم اما خوشبختانه تا کنون با همراهی مردم و اجرای طرحهای اضطراری تامین آب، قطعی آب نداشته ایم و مردم نسبت به موضوع کم آبی حساس شده اند.

اسماعیلیان افزود: سه سال متوالی خشکسالی و کاهش چشمگیر بارندگی منجر به افت شدید آبهای زیرزمینی و خالی شدن سدهای آبی شده است از این رو همچنان مدیریت مصرف و همراهی شهروندان در جلوگیری از مصارف غیرضروری برای گذر از شرایط تنشی تابستان ضروری است.

۹۹ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این گستره در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

ارائه خدمات آب و فاضلاب به کلانشهر مشهد و ۳۰۰ روستا در این شهرستان برعهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شود و با توجه به این که حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به کمتر از ١٧ درصد رسیده است تلاش می شود از ذخیره سدها حداقل استفاده شود تا در شرایط بحرانی از این ذخیره برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha