۲۰ میلیارد تومان به اجرای کاداستر اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی تخصیص یافت 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره کاداستر و نقشه برداری اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، حمید عبادی روز پنجشنبه در جمع دهیاران خراسان شمالی اظهار کرد: اینک طرح کاداستر زمین های کشاورزی استان با پنج فقره قرارداد به وسیله سه شرکت در حال انجام است.

وی افزود: ثبت مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی و دولتی از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی است که از تعرض به اراضی ملی و زمین‌خواری نیز جلوگیری می‌شود.

رییس اداره کاداستر و نقشه برداری اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح ضمن کاهش اختلافات ملکی، تمامی اراضی کشاورزی سند دار می شوند.

عبادی با اشاره به همکاری دهیاران در اجرای طرح کاداستر، گفت: دهیاران نقش تاثیر گذار و کلیدی در سرعت دادن به اجرای طرح کاداستر و حدنگار در روستاها دارند.

وی افزود: دهیاران می توانند نیروهای فعال به شرکت های مسوول اجرای طرح کاداستر معرفی کنند تا شاهد تسریع در روند جمع آوری اطلاعات پرونده و صدور سند مالکیت باشیم.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha