علیرضا صلواتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با بهره برداری از این مسیر به طول ۳۰ کیلومتر، تردد از شمال تا جنوب کشور،ایمن تر و روانتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: این طرح در کاهش آلایندهها، تصادفها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرو در جادههای اصلی کلانشهر اصفهان انجام میشود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گرهگشا خواهد داشت.
مجری کل طرحهای زیربنایی اصفهان با اشاره به احداث آزادراه شرق اصفهان که برای کریدور شمال به جنوب و همچنین آزادراه اصفهان-شیراز نقش بسزایی دارد، گفت: این پروژه جمله قطعات این آزادراه به شمار میرود که بهره برداری آن توانسته رضایتمندی بخش قابل توجه هموطنان را جلب کند و به کاهش ترافیک در محور شمال جنوب کشور و استان اصفهان منجر شود.
صلواتی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان از آزادراه نطنز – کاشان – اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم میشود، افزود: تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهرهبرداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید، این طرح حد فاصل آزادراه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال - جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت میکند.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که در سالهای گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک، با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.
به گزارش ایرنا، قطعه یک و ۲ آزادراه شرق اصفهان ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.
نظر شما