آزاد راه تهران- شمال با بهره‌گیری از ظرفیت نیروها و تجهیزات بومی ساخته شد

ساری - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت به‌دست آمده در اتمام مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت که در ساخت این طرح به طور کامل از ظرفیت نیروها و تجهیزات بومی استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ پرویز فتاح امروز پنجشنبه در آیین بهره برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال افزود:‌ بهره برداری از این طرح ملی بزرگ در آستانه عید غدیر خم افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد :‌ در حالیکه زمانی اجرای این طرح در جامعه و اذهان عمومی با تردید همراه بود که آیا آزاد راه ساخته می شود یا نه؟ اما اکنون با اقدامات و تلاش هایی که انجام شداین تردید برطرف شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد :‌ در مدت بیش از ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم برای اجرای این طرح تلاش ها و پیگیری های خوبی انجام شد که امروز شاهد بهره برداری این قطعه هستیم.

وی گفت‌:‌ اجرای آزاد راه تهران - شمال نمایشگاهی از تکنولوژی و کار نیروهای ایرانی است و که این طرح با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در این شرایط سخت اداره شده است.

فتاح ابراز امیدواری کرد که قطعه دوم این‌آزادراه در مسیر برگشت در این دولت به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اراده کامل برای اجرای این طرح وجود دارد، ‌گفت :‌ بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در کنار دولت برای اجرای این طرح است و طرحی در تراز بین المللی از نظر تجهیزات به بهره برداری رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توضیح داد :‌ ۱۰ شرکت پیمانکار، ‌۱۶ شرکت مشاور و یک هزار ۵۰۰ دستگاه مهندسی ایرانی در ساخت این طرح فعال هستند.

وی گفت :‌ امیدواریم به وعده ای که دولت به مردم می دهد ادامه قطعه دوم در مسیر برگشت در این دولت به اتمام برسد.

 قطعه سوم آزادراه تهران - شمال که یکی از ابر پروژه های راهداری کشور محسوب می شود و در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم است .

با اجرای این پروژه های آزادراهی تحولات بزرگی در مازندران از منظر کریدور شمال - جنوب که رییس جمهور دستور فعال شدن آن را داده است اتفاق خواهد افتاد.

آزاد راه چالوس - رامسر به طول ۷۹ کیلومتر در امتداد آزادراه تهران - شمال بوده که این مهم به تازگی با همت معاون اول رییس جمهور نهایی شده که ۹ بانک داخلی برای آن کنسرسیومی تشکیل دادند که ۴۹ سرمایه گذار این پروژه ملی را و بقیه بخش خصوصی بر عهده خواهند گرفت.

قطعه جدید آزادراه تهران- شمال به طول ۱۶.۵ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲، افتتاح شد.

این قطعه شامل بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به نحوی که ۸۶ درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده که نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگی‌های فنی در ساخت یک آزادراه است.

تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر در این منطقه قرار دارد که در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و با افتتاح ۱۶.۵ کیلومتر از باقی مانده محور، مسیر ۲۲ کیلومتری باند رفت در منطقه ۲ آزادراه برای عبور مسافران شمال تکمیل می‌شود.

با افتتاح این مسیر استان البرز به مازندران متصل می‌شود و اولین اتصال آزادراهی استان البرز به مازندران رخ خواهد داد.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد.

هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha