فتاح: قطعه سوم آزادراه تهران- شمال را با انسجام بیشتر به اتمام می‌رسانیم

نوشهر- ایرنا- رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تاکید کرد: قطعه سوم آزادراه تهران - شمال را با باور و اراده شکل گرفته در دولت مردمی سیزدهم و بنیاد با انسجام بیشتر به اتمام می رسانیم.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح امروز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی قطعه سوم آزاد راه تهران-شمال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروژه آزادراه تهران - شمال از جمله سخت ترین پروژه عمرانی کشور بوده که بخشی از قطعات آن انجام شده و این قطعه آخری نیز با نظم شکل گرفته با مهندسان و پیمانکاران موجود شروع و تکمیل خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: هم اکنون در ابتدی قطعه سوم کارگاه های مربوط آماده شروع عملیات است و با اعلام ساخت این قطعه از سوی رییس جمهور به زودی جلسه ای در این ارتباط تشکیل می شود و بنیاد با همه ظرفیت ها در کنار دولت خواهد بود.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت به‌دست آمده در اتمام مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت که در ساخت این طرح به طور کامل از ظرفیت نیروها و تجهیزات بومی استفاده شده است.

به گفته وی بهره برداری از این طرح ملی بزرگ در آستانه عید غدیر خم افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد :‌ در حالیکه زمانی اجرای این طرح در جامعه و اذهان عمومی با تردید همراه بود که آیا آزاد راه ساخته می شود یا نه؟ اما اکنون با اقدامات و تلاش هایی که انجام شداین تردید برطرف شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توضیح داد :‌ ۱۰ شرکت پیمانکار، ‌۱۶ شرکت مشاور و یک هزار ۵۰۰ دستگاه مهندسی ایرانی در ساخت این طرح فعال هستند.

فتاح: قطعه سوم آزادراه تهران- شمال را با انسجام بیشتر به اتمام می‌رسانیم

وزیر راه و شهرسازی نیز در گفت و گو با خبرنگاران یادآور شد: همه تلاش های این نهاد و بنیاد مستضعفان برای آغاز عملیات قطعه سوم آزادراه تهران - شمال متمرکز شده است.

مهرداد بذرپاش در آیین آغاز به کار قطعه سوم این آزادراه افزود : قطعه سوم نیز همچون دیگر قطعه های یک و ۲ و چهار سختی های خاص خودش را دارد اما مقداری این قطعه طولانی تر است و سعی می کنیم این پروژه مهم را در حوزه استان مازندران واقع شده است دقیق اعلام و به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد : همه ظرفیت های موجود اعم از مهندسان و پیمانکاران موجود در این قطعه فعال خواهند شد.

قطعه سوم آزادراه تهران- شمال که یکی از ابر پروژه های راهداری کشور محسوب می شود و درمقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم است.

با اجرای این پروژه های آزادراهی تحولات بزرگی در مازندران از منظر کریدور شمال - جنوب که رییس جمهور دستور فعال شدن آن را داده است اتفاق خواهد افتاد.

آزاد راه چالوس - رامسر به طول ۷۹ کیلومتر در امتداد آزادراه تهران - شمال بوده که این مهم به تازگی با همت معاون اول رییس جمهور نهایی شده که ۹ بانک داخلی برای آن کنسرسیومی تشکیل دادند که ۴۹ سرمایه گذار این پروژه ملی را و بقیه بخش خصوصی بر عهده خواهند گرفت.

قطعه جدید آزادراه تهران- شمال به طول ۱۶.۵ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲، افتتاح شد.

این قطعه شامل بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به نحوی که ۸۶ درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده که نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگی‌های فنی در ساخت یک آزادراه است.

فتاح: قطعه سوم آزادراه تهران- شمال را با انسجام بیشتر به اتمام می‌رسانیم

تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر در این منطقه قرار دارد که در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و با افتتاح ۱۶.۵ کیلومتر از باقی مانده محور، مسیر ۲۲ کیلومتری باند رفت در منطقه ۲ آزادراه برای عبور مسافران شمال تکمیل می‌شود.

با افتتاح این مسیر استان البرز به مازندران متصل می‌شود و اولین اتصال آزادراهی استان البرز به مازندران رخ خواهد داد.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد.

هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha