۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85161485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌های اجتماعی برای توسعه تقویت شود

کیش- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه، گفت: نیازمند امید آفرینی برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم سرهنگی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت تقویت سرمایه‌های اجتماعی برای دستیابی به توسعه پایدار، اظهار کرد: دستیابی به سرمایه اجتماعی بدون امید آفرینی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند انتقاد سازنده رسانه‌ها هستیم، افزود: رسانه‌ها با بیان دستاوردهای موفق و ظرفیت‌های ویژه منطقه، امید آفزینی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: رسانه‌ها امروز وظیفه سنگین جهاد تبیین را برعهده دارند و در این مسیر خطیر باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نباید منافع عمومی را قربانی منافع شخصی کرد، بیان کرد: منافع عمومی را قربانی منافع شخصی نخواهیم کرد و در این راستا با احدی تعارف نداریم.

«سرهنگی» به برخی ظرفیت‌های اقتصادی کیش اشاره کرد و گفت: جزیره کیش در بسیاری از طرح‌های قوی اقتصادی می‌تواند پایلوت باشد و الگویی برای کشور محسوب شود.

وی با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد زیرساخت و ارتقا شاخص‌های زندگی در هستیم، ادامه داد: در کیش باید شرایطی فراهم کنیم تا شاخص های زندگی در بالاترین سطح خود قرار گیرد و این جزیره زیبای مرجانی محلی برای اسکان نخبگان کشور باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه باید فراتر از برنامه ریزی استراتژیک در کیش عمل کرد، اظهار کرد: توسعه کیش نیازمند حکمرانی موفق است و برای حکمرانی نیازمند همکاری و هم افزایی همه جانبه هستیم.

وی‌با انتقاد از مشکل کمبود پروازها در کیش، بیان کرد: به دنبال اجرای برخی سیاست‌ها برای حل این مشکل هستیم؛ شرکت‌های هواپیمایی خصوصی که در فصل تابستان اقدام به کاهش پروازها می‌کنند، قطع یقین در نیمه دوم سال شامل طرح‌های حمایتی برای افزایش پروازها نخواهند شد.

سرهنگی از برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه اقتصاد دیجیتال و حوزه مالی و سرمایه گذاری در کیش خبرداد و اعلام کرد: تمامی تلاش خود را برای افزایش تراز اقتصادی کیش به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین بر ضرورت پاسخگویی مدیران به افکار عمومی از طریق رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: کیش جایی برای مدیرانی که پاسخگو نیستند، نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار خواهیم گرفت، گفت: باید این را پذیرفت که برخی مشکلات یک شبه به وجود نیامده است که انتظار رفع یک شبه آن داشت؛ برخی مشکلات همچون مسکن نیز کشوری هستند و نباید آن را مختص کیش دانست اما در تلاشیم تا شرایط متفاوتی نسبت به سرزمین‌های اصلی در کیش رقم بخورد.

وی‌ در رابطه با انتصابات بیان کرد: در مورد انتصابات زیر فشار نیستیم.

سرهنگی ادامه داد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که از انتصاب مدیران جوان در سازمان منطقه آزاد کیش حمایت کنند؛ معتقدیم جنگ تحمیلی را جوانان پیروز شدیم و این توسعه اقتصادی را نیز با جوانان ممکن خواهیم ساخت.

وی همچنین از برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش خبرداد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha