وحدت و اخوت از اصول مهم حکمرانی برای پیشرفت است

گرگان- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: وحدت و اخوت یکی از اصول هم حکمرانی برای پیشرفت محسوب می‌شود و باید از این نعمت برای پیشرفت بیشتر استفاده شود.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین خسروپناه دزفولی چهارشنبه شب در همایش حکمرانی استانی و نشست شورای اداری استان گلستان در گرگان، افزود: وحدت و اخوت است که می‌تواند جامعه را رشد داده و توطئه دشمنان را خنثی کند.

وی ادامه داد: باید وحدت و اخوت در جذب حداکثری جامعه که تاکید اسلام و رهبری بوده بیشترین بهره را گرفت.

خسروپناه یادآور شد: گروه‌ها اعم از اصول‌گرا و اصلاح طلب باید از این الگوی به خوبی استفاده کرده و نقدهای خود را منطقی برای رشد جامعه طرح کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم الگوهایی از جمله کرسی آزاداندیشی را به جامعه معرفی کردند تا با گفت و گوهای سازنده در قالب آن باعث رشد جامعه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، روحیه جهادی و مدیریت جهادی را اصول دیگر حکمرانی در جامعه برشمرد و گفت: برای گسترش این اصول در جامعه آیه فراوانی در قرآن کریم داریم که مقابله با داعش با مدیریت جهادی شهید قاسم سلیمانی و دستاوردهای موشکی با مدیریت شهید حسن تهرانی مقدم از جمله الگوهای در اختیار برای توسعه این اصل حکمرانی در جامعه است.

وی بر سرمایه‌گذاری در فرهنگ‌سازی مدیریت جهادی در جامعه تاکید کرد و افزود: برای اینکه موفقیت‌ها در توسعه کشورمان تداوم داشته باشد باید مدیران ناکارآمد را کنار زد.

حجت‌الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه توجه به کارآمدی علم دیگر اصول حکمرانی موفق در کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید بیشتر روی علم نافع سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی در امور از اصول دیگر حکمرانی برای پیشرفت کشور برشمرد، گفت: باید مدیریت را به سمت برنامه ریزی برپایه اسناد مصوب سوق داده تا نفع آن در ارائه خدمات و پیشرفت کشور بیشتر لمس شود.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: برنامه‌ریزی دانش‌بنیان کردن امنیت غذایی در کشور یکی از برنامه‌های برپایه اسناد مصوب بوده و باید به آن توجه و عمل کنیم تا در آینده دچار چالش نشویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، توجه به خودسازی، شبکه‌سازی و جبهه‌سازی، شفافیت و پاسخگویی و تعاون و مشارکت را دیگر اصول مهم در حکمرانی اسلامی برای رشد جامعه برشمرد.

برش فرهنگی استانی دارای ردیف اعتباری

دییر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: امسال برش نقشه مهندسی فرهنگی استانی دارای ردیف اعتباری خواهد شد.

حجت‌الاسلام خسروپناه با تاکید بر تعریف پروژه برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی در استان‌ها، افزود: استان گلستان در این زمینه به خوبی عمل کرده و می‌تواند الگو برای سایر استان‌ها شود.

استاندار گلستان هم بااشاره به اینکه ستاد حکمرانی در این استان فعال شده است، گفت: اصول‌های حکمرانی از جمله خودسازی مدیران، برنامه‌ریزی در امور برپایه اسناد مصوب از جمله تهیه سند چشم‌انداز بخشی برای استان تا سال ۱۴۰۴، هوشمندسازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و پایانه صادراتی و برش نقشه مهندسی فرهنگی، وحدت و اخوت، تعاون و مشارکت و استفاده از ظرفیت مدیریت جهادی مورد استفاده برای پیشرفت استان قرار گرفته است.

علی‌محمد زنگانه به جوان گرایی مدیران دستگاه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۲ هزار و ۲۴۷ پست مدیریتی در سامانه انتصابات استان ثبت شده و ۱۰ سال سن مدیریتی در این استان کاهش داده شده است.

وی از هدفگذاری برای مشارکت گرفتن بانوان در ۲۰ درصد پست‌های مدیریتی استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اکنون ۱۴ درصد پست‌های مدیریتی در استان توسط بانوان اداره می‌شود.

زنگانه با اشاره به اینکه گلستان سرزمین برادری است، افزود: در دولت سیزدهم در این استان به همه اقوام جایگاه مدیریتی به میزان جمعیت آنان سهم داده شده است.

وی همچنین خواستار حمایت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از طرح‌های ابتکاری استان گلستان در اجرایی شدن نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) و پرورش اوان کودکی (پاک) شد.

در این نشست توسط شعبان شتابی رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دبیر ستاد همایش حکمرانی استان گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha