۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85161364
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌های فناور برتر اصفهان تجلیل شدند

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۵
کد خبر: 85161364
شرکت‌های فناور برتر اصفهان تجلیل شدند
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - واحدها و شرکت‌های فناور و دانش بنیان برتر مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز چهارشنبه در مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارزیابی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ انجام شد و واحدهای برتر در بخش های مختلف برگزیده و معرفی شدند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عصر چهارشنبه در مراسم معرفی و تجلیل واحدهای فناور برتر مستقر در این شهرک، گفت: این مجموعه تلاش کرده است تا ۲ رویکرد اصلی یعنی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و جنبه فرهنگی این زیست بوم را به پیش ببرد.

قاسم مصلحی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی زیست بوم فناوری و نوآوری با برپایی نمایشگاه " راهیان پیشرفت" تلاش می کنیم تا کودکان و نوجوانان با پیشرفت های کشور و شرکت های دانش بنیان آشنا شوند، افزود: کاوشکده فناوری نیز به زودی افتتاح خواهد شد و در آن دانش آموزان، مسائل علمی مختلف را به زبان ساده تجربه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری بین اجزای مختلف زیست بوم فناوری و نوآوری کشور و استان اصفهان سبب ارتقای آن می شود، اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تعامل با بخش هایی مانند دانشگاه هنر اصفهان و جهاد کشاورزی ، اقدام به راه اندازی مراکز رشد مشترک کرده است و به زودی پردیس فناوری در گلپایگان راه اندازی می شود.

مصلحی با اشاره به کارخانه نوآوری اصفهان، خاطرنشان کرد: مرکز رشد علوم انسانی نیز بطور مشترک با دانشگاه اصفهان در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: برنامه هایی نیز برای استفاده از بخش هایی از فضای سیلوی اصفهان در زمینه نوآوری و شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری است.

حمید سعادت نیا نماینده شرکت های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: ما باید سرمایه های نیروی انسانی خود را حفظ کنیم و این کار فقط به عهده دولت نیست بلکه شرکت های دانش بنیان و فناور باید در این زمینه تلاش کنند.

در این مراسم "هسته موج افزار" به‌عنوان هسته برتر در دوره رشد مقدماتی، واحدهای "فنی و مهندسی فناوران لیزر سپاهان" و " پایدار کشت هوش خاورمیانه" در گروه استقرار کمتر از یک سال، "مهندسی داده ایماژ رایان" و " رومینا دانش پارتاک" در گروه استقرار بین یک تا ۲ سال و "نوران صنعت مصباح" و "فراز نیک طرح امرداد" در گروه استقرار بیش از ۲ در مراکز رشد مورد تجلیل قرار گرفتند.

واحد " نوران صنعت مصباح" به‌عنوان برگزیده ویژه مرکز رشد در بخش بیشترین اشتغال نیروی متخصص تمام وقت و بیشترین فروش رسمی نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش شرکت های فناور برتر مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی در ارزیابی سال ۱۴۰۱ شرکت "پایا صنعت سماء" حائز رتبه برتر در گروه شرکت‌های پارکی بزرگ عضو شهرک، " دیده رایان صنعتی اصفهان" حائز رتبه برتر در گروه شرکت‌های پارکی متوسط عضو شهرک و " فنی و مهندسی طیف پردازان اسپادانا" حائز رتبه برتر درگروه شرکت‌های پارکی کوچک عضو شهرک شدند.

همچنین رتبه برتر بیشترین رشد نیروی انسانی در بین شرکت‌های پارکی به شرکت " ارکان مهندسی آراد"، رتبه برتر بیشترین سطح تعامل با سایر شرکت‌ها به "تکین آفرین مانا " ، رتبه برتر بیشترین سرمایه‌گذاری در تکمیل و بهره برداری در اراضی پارک به " امواج نگار سپاهان" و رتبه برتر واحد تحقیق و توسعه در بین شرکت‌های مستقر در پارک به " شرکت " فن آوری پایا مواد" رسید.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز به‌عنوان کارفرمای برتر واحدهای فناور و شرکت پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه بعنوان سرمایه‌گذار برتر خطرپذیر معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از محصول فناورانه " پانسمان بیولوژیکی زخم " رونمایی شد.

اصفهان به‌عنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه های دانش بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha