هاشمی‌طبا:برخی دوست دارند در فوتبال ایران هرج‌ومرج باشد/ تیم‌های متمول حق ریخت‌وپاش ندارند

تهران- ایرنا- رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی گفت: برخی تیم‌ها با تصور اینکه پشتوانه مالی دارند درصدد ریخت‌وپاش‌های عجیب هستند اما آنها هم حق ندارند در ورزش اینگونه هرج و مرج ایجاد کنند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به قرادادهای نجومی برخی از فوتبالیست‌ها تاکید کرد: این اتفاقات ناشی از هرج‌ و مرج در دستگاه‌های مربوطه است و وقتی برخی این شرایط را می‌بینند به خود اجازه می‌دهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی ادامه داد: استقلال و پرسپولیس یا هر تیم دیگری نباید با رفتارهای غیرمتعارف این فضا را ملتهب کنند،‌ به نظر می‌رسد مدیران فوتبالی ما نمی‌خواهند با این پدیده مقابله کنند چرا که در غیر این صورت خیلی راحت می‌توان کل ماجرا را حل و فصل کرد.

او یادآور شد: برخی تیم‌های دیگر نیز با تصور اینکه پشتوانه مالی دارند درصدد ریخت‌ و پاش‌های عجیب هستند اما آنها هم حق ندارند در ورزش اینگونه هرج و مرج ایجاد کنند.

هاشمی‌طبا:برخی دوست دارند در فوتبال ایران هرج‌ومرج باشد/ تیم‌های متمول حق ریخت‌وپاش ندارند

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در واکنش به این سئوال که راه برخورد با این پدیده چیست، گفت: همه تیم‌ها و باشگاه‌ها باید خود را موظف و مکلف به رعایت سقف قرارداد کنند تا این مسئله مدیریت شود اما نکته قابل توجه در این میان آن است که گویا حرف مدیران بالادستی هم چندان خریدار نداشته و ندارد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مدت‌هاست صحبت از عدم برگزاری اردوهای خارجی مطرح بوده اما برخی تیم‌ها به این موضوع تن نداده و همچنان برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنند،‌ متاسفانه این یک واقعیت است که در فوتبال هرج و مرج را به معنای واقعی می‌بینیم و عجیب است که چرا برخورد جدی و قاطع با آن نمی‌شود؟

هاشمی‌طبا:برخی دوست دارند در فوتبال ایران هرج‌ومرج باشد/ تیم‌های متمول حق ریخت‌وپاش ندارند

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: برخورد با چنین پدیده‌ای خیلی آسان و راحت است اما وقتی این ماجرا ادامه پیدا می‌کند به نظر می‌رسد برخی از مدیران این فضا را دوست دارند،‌ از سویی دیگر بروز چنین رفتارهایی در ورزش باعث می‌شود قهرمانان سایر رشته‌ها دلسرد شده و حس خوبی نداشته باشند. برخی فکر کنند با زرنگی می‌توان به اهداف و نیت خود رسید حرکت خوبی نیست و باید در برابر این اتفاقات به شدت برخورد کرد.

هاشمی‌طبا در واکنش به گلایه مدال‌آوران المپیکی، بازی‌های آسیایی و جهانی از پرداخت‌های نجومی و پاداش‌های میلیاردی به فوتبالیست‌ها تاکید کرد: آنها حق دارند گلایه داشته باشند چرا که این بی‌نظمی‌ها را به چشم می‌بینند، اختلاف به وجود آمده باعث دلسری این قهرمانان می‌شود و نباید چنین فضایی در ورزش حاکم شود.

وی در واکنش به این سئوال که آیا با وجود این شرایط می‌توان به آینده امیدوار بود یا خیر، گفت: بدون شک امیدی نخواهد بود چراکه باید از تغییر نگرش از مدیریت آغاز شود، وقتی زرنگی حرف اول شده و افراد می‌خواهند از نمد برای خود کلاه بسازند نمی‌توان امیدی داشت مگر آنکه کارها بر اساس اصول و یک روال درست پیش برود که فعلا چنین فضایی را نمی‌بینم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha