استاندار: ۷۸ ساختار گازی جدید در پهنه‌های هرمزگان شناسایی شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: در حوزه تامین پایدار انرژی، ۷۸ ساختار گازی جدید در پهنه‌های استان شناسایی شده است که ۱۰ مورد آن به گاز رسیده‌اند و در مابقی نیز اکتشافات ادامه دارد که می تواند امنیت سرمایه‌گذاری را تامین و خیال سرمایه‌گذار را راحت کند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان ‌هرمزگان ظرفیت ویژه‌ای در تامین پایدار گاز دارد که می‌تواند موجب تامین خیال سرمایه‌گذاران باشد.

وی با اشاره به عملکرد حوزه معادن استان بیان کرد: سال گذشته ۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری، ۳۲ گواهی کشف، ۴۶ پروانه اکتشاف و ۸۷ مجوز برداشت در استان هرمزگان صادر شده است.

دوستی با اشاره به اضافه شدن پنج هزار مگاوات برق اتمی به تولیدات برق هرمزگان نیز تصریح‌کرد: هدف ما در استان رسیدن به پیشرفت توام با عدالت است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: علاوه بر خوشه‌های صنعتی، توسعه خوشه‌های خدماتی را نیز در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم ضمن اینکه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط را نیز جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانیم، چرا که این قبیل صنایع اشتغال بیشتری نسبت با صنایع بزرگ مقیاس ایجاد می‌کنند و هزینه کمتری نیز در آن‌ها به ازای ایجاد هر شغل صرف می‌شود.

هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha