اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی در ۱۳ قطعه تعریف شده است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: طول راه‌ آهن زاهدان - بیرجند - یونسی - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۶ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد و اجرای طرح ریلی استان در ۱۳ قطعه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در دیدار مجری طرح راه آهن خراسان جنوبی که در دفتر استاندار انجام شد، با اشاره به پیگیری‌های مستمر ۲ سال اخیر در سطح ملی برای اجرایی شدن طرح راه آهن استان گفت: پیگیری‌های مسئولان استان و حمایت دولت باعث شد که چراغ این طرح روشن بماند و از اولویت وزارت راه و شهرسازی خارج نشود.

وی بیان کرد: تاکنون ۹ پیمانکار برای احداث راه آهن بیرجند - قاین - یونسی مشخص شدند همچنین اجرای مسیر بیرجند و نهبندان در چهار قطعه تعریف شده است که هفته آینده سه پیمانکار آن مشخص می‌شوند و پیمانکار قطعه دیگر هم به زودی مشخص خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در صورتی که مشکل احتمالی در زمینه اجرای این طرح مهم و ملی پیش نیاید، مرداد امسال شاهد آغاز رسمی عملیات اجرایی این طرح زیربنایی با حضور مسئولان کشوری خواهیم بود.

اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی در ۱۳ قطعه تعریف شده است

وی با اشاره به اینکه نشست‌های هماهنگی اجرای طرح راه آهن در حال برگزاری است تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح ریلی استان مشکلی نداریم چرا که تامین اعتبار آن از محل تهاتر نفتی است و مجوزهای لازم را گرفته‌ایم.

نشست هماهنگی طرح احداث راه آهن خراسان جنوبی نیز امروز با حضور پیمانکاران در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد که تهیه به موقع نقشه‌ها، تامین به موقع اعتبار، همکاری در دریافت استعلامات، آب، برق، مصالح، کمک در تامین تجهیزات و ماشین آلات راهسازی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

همچنین اولین جلسه کاری بعد از واگذاری تمامی قطعات ریلی استان، با حضور استاندار خراسان جنوبی، مجری طرح راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی، معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خرداد امسال در تهران برگزار شد.

احداث راه‌ آهن و انتقال آب در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی که روزهای ۲۴ و ۲۵ آذر سال ۱۴۰۱ انجام شد همچون گذشته در صدر مطالبات مردمی قرار گرفت از همین رو رئیس دولت سیزدهم در نشست خبری پایان اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی گفت: از پروژه‌هایی که به مردم وعده دادیم و به نظرم از ضرورت‌های این استان، راه‌های اتصالی به‌ ویژه ریلی بوده و همه مقدمات آن فراهم شده است.

پس از آنکه موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح ریلی خراسان جنوبی به عنوان مطالبه استان در سفر اول و دوم رئیس جمهور مطرح شد و جزو مصوبات سفر استانی نیز قرار گرفت، دور تازه‌ای از تلاش‌ها برای تامین منابع مالی و سرعت دادن به پروژه شروع شد و اکنون قرار است عملیات اجرایی کل قطعات مسیر ریلی در استان خراسان جنوبی آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha