۹ هزار و ۹۷۰ فرزند یتیم و محسنین در خراسان جنوبی تحت حمایت هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۹ هزار و ۹۷۰ فرزند یتیم و محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که جذب حامی برای آنان در مناسبت‌های مختلف دنبال می‌شود.

محمد عرب روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش "به عشق علی (ع)" همزمان با دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) اجرا شده و حامی‌یابی برای ایتام و فرزندان محسنین از اهداف این پویش در استان است.

وی اظهار کرد: خیران در این طرح ملی و خداپسندانه به صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را برای مدت یک یا چند سال با کمک ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان متقبل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: حامیان و خیران می‌توانند علاوه بر مراجعه به پایگاه‌های حامی‌یابی مستقر در ادارات و مراکز نیکوکاری از طریق سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir همچنین ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ نسبت به ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

وی ادامه داد: نیکوکاران می‌توانند در راستای اجرای موفق طرح اکرام ایتام علاوه بر مساعدت‌های نقدی ماهانه و معمول، حمایت‌های غیر نقدی شامل پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن شامل تامین، خرید و ساخت، ودیعه مسکن، کمک‌های درمانی و مساعدت‌های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی، فرهنگی، اردویی و مساعدت در جهت کمک به فرزندان معنوی خود را نیز برعهده بگیرند.

عرب با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد دستگیری از محرومان با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری است گفت: خوشبختانه با تلاش صورت گرفته همه برنامه‌های مربوط به این مراکز در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل ۲۰۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری در خدمت‌رسانی به محرومان توفیقات خوبی داشته‌ و امروز در قالب شبکه‌های مردمی به رشد و بالندگی رسیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در این استان راه‌اندازی شده که محوریت کار آنها شناسایی محرومان و جذب خیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha