۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85160788
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۳۴۱ لرستانی متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت هستند

بروجرد - ایرنا - مدیر کل راه و شهر و سازی لرستان گفت: پنج هزار و ۳۴۱ نفر در لرستان متقاضی زمین در طرح ملی جوانی جمعیت شدند.

به گزارش ایرنا، بهزاد شاکرمی روز چهارشنبه در آیین اولین قرعه کشی زمین در بحث جوانی جمعیت که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد بروجرد برگزار شد، افزود: از این تعداد ۹۱۳ نفر تشکیل پرونده دادند.
وی اظهار کرد: ۳۰۱ نفر در شهرستان بروجرد واجد شرایط دریافت زمین در موضوع جوانی جمعیت هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده برای اولین در لرستان ۱۷۳ قطعه زمین با قرعه کشی در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.
شاکرمی اضافه کرد: سهمیه لرستان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۱۶ هزار واحد تعیین شده که ۵۰ هزار واحد آن دولتی است.
وی ادامه داد: مهمترین چالش لرستان در طرح جوانی جمعیت تامین زمین است.
وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل چهار شرط برای اختصاص زمین در بحث جوانی جمعیت وجود دارد که تاریخ ثبت نام افراد، تاریخ تولد فرزند سوم و چهارم که ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد، اولویت سوم افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نداشتن زمین و مسکن دولتی است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: متراژ زمین‌های طرح جوانی جمعیت ۱۵۰ متر تا ۱۹۰ متر مربع است.
شاکرمی افزود: زمین به زن و شوهر به صورت مشترک ثبت و مجوز تخصیص زمین داده می‌شود و خرید و فروش ممنوع است و باید تا زمان صدور سند صبر کنند.
وی اظهار کرد: اراضی فوق دارای ارزش افزوده خوبی است و در جهت ساخت و ساز خانه ۵۵۰ میلیون وام مسکن نیز در آینده پرداخت خواهد شد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از مطالبات جدی بحث فرزندآوری است و این مهم بعد فرهنگی دارد زیرا خانواده‌هایی هستند که با تمکن مالی بالا فرزندی ندارند.
عباس گودرزی افزود: رهبر معظم انقلاب با یک نگاه راهبردی می‌فرماید: آینده هولناک در پیری جمعیت است و فرزندآوری یک جهاد است، نباید اجاره دهیم کشور به سمت پیری جمعیت برود.
وی اظهار کرد: اقتدار علمی، نظامی و فرهنگی کشور در گرو جوانی جمعیت است، در گذشته تمام ظرفیت کشور از جمله رسانه‌ها و دانشگاه‌ها پای کار تک فرزندی بودند ولی امروز متاسفانه اینگونه نیست و باید برای فرزندآوری فرهنگ سازی کنیم.
وی بیان کرد: از مشکلات جدی در شهرستان بهداشت و درمان بوده که با افتتاح بیمارستان کوثر و دیگر زیر ساخت های بهداشتی و درمانی گام های اساسی برداشته شده است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده از نظر اسلام بسیار اهمیت دارد، در ایران اسلامی خانواده همه چیز است.
فاطمه مقصودی افزود: امروز دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب خانواده را مورد هدف قرار داده است که باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.
وی اظهار کرد: در جهانی زندگی می‌کنیم که استکبار حد و مرزی برای فرو پاشی بنیان خانواده نمی‌شناسد.
وی بیان کرد: باید برای رفع مشکلات خانواده‌ها تلاش کنیم، قانون جوانی جمعیت در دوره یازدهم مجلس تصویب شد و یک گام بزرگ برای خانه دار شدن خانواده های جوان است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان گفت: امروز باید به سمت واگذاری زمین برای احداث خانه‌های بزرگ به خانواده‌ها باشیم.
مقصودی افزود: اگر خانواده‌ها خانه‌های بزرگ داشته باشند فرزندآوری نیز بیشتر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه جلسه قرعه کشی برای اختصاص ۱۷۳ قطعه زمین برگزار شد و ۶ نفر اول به صورت نمادین برگه های واگذاری را از دست مسئولان دریافت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha