حدود هفت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در خراسان‌شمالی معدوم شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۷۷۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی، بهار امسال در استان کشف و معدوم شد.

حمید رمضانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فرآورده‌ها در ۱۴ هزار و ۵۲۳ مورد بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشف و از چرخه خارج شد.

وی افزود: طرح تشدید نظارت‌ بر واحدهای نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی از ابتدای سالجاری در خراسان شمالی اجرایی شد.

رمضانی با اشاره به نظارت بر کشتارگاه های خراسان شمالی، گفت: در این بازه زمانی بر کشتار ۲۵ هزار و ۳۵۰ راس دام سبک و ۲ هزار و ۱۸۵ راس دام سنگین در کشتارگاه ها نظارت شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی ادامه داد: با کشتار این میزان دام در کشتارگاه ها، ۹۸۵ هزار و ۴۱۹ کیلوگرم گوشت قرمز و با کشتار بیش از سه میلیون و ۶۱۶ هزار قطعه مرغ ۶۶ هزار تن گوشت مرغ استحصال شد.

رمضانی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲۵۷ تن فرآورده خام دامی از مراکز تحت نظارت و کشتارگاه های دام و طیور خراسان شمالی کشف و حدود ۵۱ هزار و ۸۲۹ کیلوگرم معدوم شد.

وی یادآور شد: در این مدت ۲۳۸ تخلف بهداشتی در بازرسی ها کشف و ۵۶ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان ارجاع شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور به عنوان قطب دامداری و دامپروری کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha