مهم‌ترین هدفگذاری هرمزگان، اتمام ۴۷۰ پروژه نیمه‌تمام تا پایان سال است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدفگذاری این استان، اتمام ۴۷۰ پروژه نیمه‌تمام تا پایان سال است، گفت: اعتبارات تملک استان هرمزگان ۴۲ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی شامگاه سه‌شنبه پس از برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: این جلسه شورای برنامه ریزی به بررسی اعتبارت تملک و هزینه سال ۱۴۰۲ اختصاص داشت، حدود سه هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک و حدود هزار میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه‌ای بود که در خصوص شیوه تقسیم و تخصیص آنها تصمیم گیری شد.

وی افزود: امسال شاهد رشد ۴۲ درصدی اعتبارات تملک استان هستیم که رشد مناسبی است، هدفگذاری اصلی امسال اتمام ۴۷۰ پروژه نیمه تمام است که بیشتر آنها پیشرفت خوبی هم دارند.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور در پاییز امسال به استان، بسته‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف تدارک دیده شده که در حوزه آموزشی ۸۰۰ کلاس درس جدید افتتاح خواهد شد و در حوزه آبخیزداری ۴۰ سازه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دوستی خاطرنشان کرد: ٥٤ نقطه مهم حادثه خیز استان که سالهای اخیر در مجموع سبب جان باختن ۱۲۲ نفر و قطع عضو و قطع نخاع ۳۵۰ نفر در حوادث رانندگی شده‌اند نیز طی سال جاری اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: بسته ویژه‌ای برای آبرسانی تدارک دیده شده که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۰ روستا و چهار شهر آبرسانی خواهد شد و در بحث آبشیرین کن ها نیز در مجموع ۲۳۴ هزار مترمکعب به ظرفیت آبشیرین کن ها در استان افزوده می‌شود.

دوستی گفت: در حوزه درمانی کارهای بزرگی انجام شده و یکهزار و ۳۵ تخت جدید به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده می‌شود، بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و ۱۶۰ تختخوابی میناب هم در سفر رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای اتمام بسته‌های ویژه سفر کاملا تخصیص خواهد یافت، علاوه بر این بسته‌ها، در حوزه پالایشی و انرژی اتمی و کارخانه‌های فولادی نیز طرح‌هایی داریم که برای سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: ۱۳ شهرک صنعتی جدید که تقریبا تمامی شهرستان‌های استان را پوشش هماهنگ می دهد در حال تکمیل هستند که از این تعداد هفت شهرک در سفر رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در سه شهرستان هم با مشکلاتی در حوزه برق و نوسانات آن مواجه بودیم که خوشبختانه تمامی اعتبار مورد نیاز برای رفع این مشکلات تخصیص یافته و به زودی نارسایی‌ها حل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha