ایران و روسیه برای تولید مشترک فیلم همکاری می‌کنند

مسکو- ایرنا- وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه اعلام کرد که این کشور و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند که در زمینه تولید مشترک فیلم با مشارکت اثربخش فعالان سینما در دو کشور همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولگا لیوبیموا شامگاه سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مذاکرات رسمی هیات‌های دو کشور افزود:‌ در این مذاکرات درباره برگزاری شمار زیادی از رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره میراث فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر و همایش فرهنگ معنوی در تهران توافق کردیم.
وی با ابراز خرسندی از سطح کیفی بالای حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه سنت های اصیل و صنایع خلاق که روز سه شنبه در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو آغاز به کار کرد، بر توسعه همکاری های دوجانبه در همه بخش ها تأکید کرد.

ایران و روسیه برای تولید مشترک فیلم همکاری می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، هدف از برگزاری رویداد هفته فرهنگی ایران در روسیه را تقویت تعاملات فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این رویداد، سرآغازی برای دور تازه ای از فعالیت‌های فرهنگی مشترک دوجانبه باشد.
محمد مهدی اسماعیلی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو قدرت راهبردی، تعاملات گسترده ای در بخش های مختلف آغاز کرده اند و بر این باور هستیم که بخش فرهنگی این موفقیت ها را تکمیل خواهد کرد.
وی تأکید کرد: ایران و روسیه باید همگام با توسعه مناسبات سیاسی و راهبردی خود، تعاملات دوجانبه در حوزه سینما،‌ کتاب،‌ تئاتر و موسیقی و گفت و گو های فرهنگی میان نخبگان را ارتقا بخشند که در دیدار با وزیر فرهنگ روسیه، عزم و اراده دولت این کشور را در این راستا جدی ارزیابی کردیم.

ایران و روسیه برای تولید مشترک فیلم همکاری می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و شرکت در آِیین های هفته فرهنگی ایران در روسیه به مسکو سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha