طنین موسیقی اصیل ایرانی در مرکز شهر مسکو + فیلم

مسکو- ایرنا- موسیقی اصیل ایرانی شامگاه سه شنبه در سالن مالی تئاتر در مرکز شهر مسکو طنین افکند و با تشویق پیاپی دوستداران فرهنگ و هنر روسیه همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در سخنانی در آغاز این آیین، به صورت رسمی گشایش برنامه های هفته فرهنگی ایران در روسیه را اعلام و بر توسعه مناسبات دوجانبه تأکید کردند.

طنین موسیقی اصیل ایرانی در مرکز شهر مسکو + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با قدردانی از میزبانی دولت فدرال و وزارت فرهنگ روسیه از روزهای فرهنگ ایران در مسکو و سن پترزبورگ، گفت: من و همکاران فرهنگی و هنرمندانمان به نمایندگی از فرهنگ و تمدنی هفت هزار ساله به روسیه آمده ایم، فرهنگ و تمدن باعظمتی که هنرمندان و اهالی فکر و فرهنگ آن خدمات بزرگی را به جامعه بشری عرضه کرده اند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: ایران بزرگ و باعظمت ما سرشار از چهره های بزرگ فرهنگی و هنری است که کتاب قطور افتخار آمیزی را برای ایران رقم زده اند و بزرگان ایرانی از دوره های گذشته تا امروز از فردوسی، خیام و مولوی تا خمینی و سلیمانی مظهر افتخارات بزرگ ما هستند.
وی ادامه داد: به فرهنگ و هنر روسیه احترام می گذاریم و خود را همراه شما میراث دار فرهنگ و هنر و تمدنی مشترک می دانیم.

طنین موسیقی اصیل ایرانی در مرکز شهر مسکو + فیلم

وزیر فرهنگ روسیه نیز در این آیین گفت: کشورهای ما فرهنگ منحصر به فرد و اصیل خود را دارند و از ارزش های سنتی خود مراقبت می کنند که این ویژگی مشترک هر دو کشور ایران و روسیه است.
اولگا لیوبیموا افزود: در جهان معاصر، ایران و روسیه با یکدیگر همگرایی دارند و برای حفظ ارزش های منحصر به فرد خود تلاش می کنند.

طنین موسیقی اصیل ایرانی در مرکز شهر مسکو + فیلم

در ادامه این آیین، هنرمندان ایرانی و روس به اجرای قطعات موسیقی اصیل از کشورمان پرداختند.
این برنامه با همکاری مشترک ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی جوانان روسیه اجرا شد که با استقبال مخاطبان حاضر در سالن همراه شد.
در این کنسرت، ۱۹ نوازنده ایرانی و ۱۶ نوازنده روس، قطعات موسیقی اصیل ایرانی با سازهای قانون، تار، نی و تنبک را اجرا کردند.
آرش امینی رهبر این ارکستر و امیرحسین سمیعی نیز خواننده برخی قطعات این کنسرت بود. این برنامه موسیقی، قرار است پنجشنبه در سالن کاپلا سن پترزبورگ نیز اجرا شود.

این آیین با حضور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و دو تن از معاونان و همچنین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و شرکت در آِیین های هفته فرهنگی ایران در روسیه به مسکو سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha