هدف‌گذاری ۲۰ میلیون هکتار برای مدیریت حوزه آبخیز در کشور

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز در سطح کشور ۲۰ میلیون هکتار را در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فرامرز روز سه‌شنبه در کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد افزود: تمامی دستورالعمل‌های مربوطه هم توسط وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های موفق در مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز است، بیان کرد: رودخانه مهم‌ترین منبع تامین آب شیرین در دنیا هستند و کمترین این آب‌ها با سه دهم درصد در خاورمیانه است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل دنیا کم آبی است که اگر به موضوع آب کم توجهی کنیم قطعا مرزهای ما خالی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود هفت هزار و ۸۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی ادامه داد: یک تاریخ پشت سر این قنوات است و ما نمی‌توانیم به آن در بحث مدیریت آب بی‌توجهی کنیم.

فرامرز به عملکرد موفق مدیریت جامع حوزه آبخیز در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: با حداقل منابع بزرگترین اقدامات توسط مردم رقم خورده است و مردم هم راضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی باید از استان‌های پیش‌روز در مدیریت جامع آبخیز باشد بیان کرد: خراسان جنوبی جزء چهار یا پنج استان‌های کشور است که مرز مدیریت جامع آبخیز آن مشخص و عملا اعتبارات سند راهبردی آن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه مدیریت جامع آبخیر باید با همراهی همه دستگاه‌ها انجام شود و موضوع چند بعدی است گفت: بیشترین سطح مدیریت حوزه آبخیز در خراسان جنوبی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های مدیریت آبخیز تاکید کرد: باید با انسجام سازمانی در قالب کارگروه اجرایی فعالیت کنیم.

فرامرز افزود: امسال ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری مبادله موافقت‌نامه داریم که سهم خراسان جنوبی ۳۰۰ میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha